همشهری آنلاین: امکان لغزندگی جاده‌ها و کم شدن محدوده دید رانندگان با فرا رسیدن روزهای تاریک، بارانی و مه‌آلود پاییزی و زمستانی بالا رفته و به همین خاطر رانندگان باید حواس خود را بیشتر جمع کنند

این‌ها برخی نکاتی است که می‌توان برای ایمن‌تر رانندگی کردن آنها را مد نظر قرار داد:

 چراغ‌های جلویی را باید در طول روز هم روشن گذاشت. برخی شرکت‌های بیمه در اروپا از پرداخت خسارت تصادفات در صورتی که راننده این چراغ‌ها را روشن نکرده باشد، خودداری می‌کنند. اما این چراغ‌ها را نباید هیچگاه در هوای مه‌آلود روشن کرد، چون قطرات آب باعث انعکاس شدید نور روشن شده و محدوده دید را بدتر می‌کند.

 وضعیت برف‌پاک‌کن‌ها را ارزیابی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. هیچگاه از آنها بر روی شیشه یخ‌زده استفاده نکنید. پیش از آغاز سفر همه جای شیشه‌های عقب و جلو را با کهنه تمیز کنید.

[آشنایی با نکات ایمنی در رانندگی]

 به طور منظم قاب چراغ‌های جلو را که در هوای مرطوب این روزها سریع‌تر کثیف می‌شوند، پاک کنید.

 عابران پیاده، موتوسوارها و دوچرخه‌سوارها بهتر است لباس‌‌های روشن دارای شب‌رنگ بپوشند.

کودکان هم به ویژه بهتر است این گونه لباس بپوشند چون اغلب در هوای تاریک صبحگاهی به مدرسه می‌روند.

 برگ‌های پاییزی، گل، یخ و باران اغلب موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود. به همین خاطر به رانندگان توصیه می‌شود با خودرو جلویی فاصله مناسب را حفظ کنند. حتی سیستم‌های ایمنی مدرن همچون ترمزهای ضدقفل (ABS) و تایرهای زمستانی با کیفیت بالا هیچ یک تضمین‌کننده توقفی سریع نیستند.

 اگر خودرو خود را برای سرویس‌های زمستانی به تعمیرگاه نبرده‌اید، زمان آن رسیده که به تعمیرکار خود بگویید تایرها، ترمزها و مایع ضدیخ خودروتان را به شکل ویژه چک کند.

خبرگزاری آلمان

کد خبر 94536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز