همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با بیان اینکه اجرای لایحه به تشکیلات و ساختار مجزا و مستقل نیاز دارد، تاکید کرد: وصل کردن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به بودجه سالیانه کشور قطعا به زیان مردم و تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد صبح روز دوشنبه 25 آبان در دیدار اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاش اعضای کمیسیون ویژه در بررسی لایحه با اشاره به اهمیت و بزرگی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: دولت لایحه را بر اساس نیازها و ساختارهای کشور و در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آحاد مردم طراحی کرده است و بی شک اجرای این کار بزرگ نیازمند ساز و کارها و لوازم مناسبی است که بدون آن ،کار مشکل و نشدنی خواهد بود .

رئیس جمهور تصریح کرد : اجرای لایحه به تشکیلات و ساختار مجزا و مستقلی نیاز دارد و دولت به عنوان کسی که می‌خواهد این بار سنگین را به دوش بگیرد باید از این ساز و کارها برخوردار باشد .

احمدی نژاد همچنین با اشاره به مباحثی درباره وصل کردن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: انجام چنین کاری موجب ایجاد تزلزل در تصمیم گیری‌ها و قطعا به زیان مردم و تولید کنندگان است.

رئیس جمهور روش اداره بخش اقتصادی کشور و چگونگی توزیع یارانه‌ها را ناعادلانه دانست و گفت: همگان نسبت به غیر عادلانه بودن روش فعلی توزیع یارانه‌ها متفق القول هستند و اصلاح آن را ضروری می‌دانند، از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی به دنبال برپایی عدالت است از این رو هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند گامی در مسیر اجرای عدالت باشد.

رئبس جمهور تاکید کرد اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها نیازمند شکل گیری عزمی واقعی و ملموس در بین همه مسئولان کشور است.

احمدی نژاد گفت : دولت قصد داشت این کار بزرگ را در سال گذشته با استناد به قوانین موجود کشور اجرا کند، اما بنا به خواسته دوستان لایحه‌ای را بر اساس نیازها و ساختارهای کشور و نیز توجه به بهبود وضع اقتصادی مردم تنظیم کرده و آن را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد از این رو انتظار دارد نمایندگان محترم به دغدغه‌ها و نگرانی‌های دولت برای اجرای درست این اقدام بزرگ، عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین از اعضای کمیسیون ویژه مجلس خواست با همفکری دولت، ساز و کار مناسبی را برای اجرای صحیح این لایحه پیدا کنند.

در این جلسه مقرر شد، کمیته مشترکی دولت و مجلس شورای اسلامی (از هر قوه سه نفر) راهکارهای تدوین ساز و کارهای اجرایی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را مورد بحث و تصمیم گیری قرار داده و راه حل مناسبی را در این زمینه پیدا کنند.

در این جلسه که حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت آقایان مصباحی مقدم، فرهنگی، عبدالهی، حسینیان، باهنر، آقایی، توکلی و اکبری در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

کد خبر 95361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز