یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقریبا هیچکس تا چند سال پیش که با لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند در حال سفر هوایی بود،‌ انتظار نداشت که در حین پرواز به اینترنت وای‌فای دسترسی باشد

به گزارش لایوساینس اما اکنون برخی از مسافران خوش‌اقبال دسترسی به اینترنت رایگان در هنگام پرواز در این فصل تعطیلات در آمریکا را به یمن همکاری خطوط هوایی با شرکت‌هایی مانند گوگل و ای‌‌بی تجربه کرده‌اند.[استاندارد جدید Wi-Fi تصویب شد]

اما راضی کردن مسافران به پرداخت پول برای این سرویس ممکن است به این راحتی‌ها نباشد.

 شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس اینترنت در برخی از خطوط هوایی با استفاده از ماهواره یا برج‌های تلفن همراه اتصال مسافران را به وای‌فای فراهم می‌کنند. به طور معمول هزینه چنین کاری زیاد است،‌ اما در کوتاه مدت قرار است توافقاتی در این زمینه انجام شود.

یکی از شرکت‌های عمده حامی چنین سرویسی، شرکت ایرسل (AirCell) وای‌فای را با قیمت‌های بین 5.95 دلار تا 12.95 دلار به ازای هر پرواز یا در روز در دسترس قرار داده است. 

شرکت‌های هوایی امیدوارند مسافرانی که در ابتدا استفاده از رایگان از اینترنت در حین پرواز را تجربه می‌‌کنند،‌ به مشتری این سرویس پولی بدل شوند.

 گوگل سخاوتمندانه‌ترین هدیه اینترنت رایگان- از 10 نوامبر تا 15 ژانویه 2010  را به  همه مسافران شرکت هوایی ویرجین آمریکن ارائه کرده است.

ای‌بی نیز قراردادی با خطوط هوایی دلتا امضا کرده است تا سرویس‌های مکمل اینترنت را به کاربران وای‌فای در برخی از پروازها در ایام تعطیلات روز شکرگزاری از 24 تا 30 نوامبر ارائه کند.
و در ابتدای این ماه شرکت لکسوس حامی یک دوره آزمایشی اینترنت رایگان برای شرکت هوایی آمریکن ایرلاینز شد.

شرکت هوایی عمده‌ای مانند دلتا صدها هواپیمای مجهز به وای‌فای دارند،‌ و خطوط هوایی کوچکتر مانند ویرجین آمریکن نیز از سرویس شرکت AirCell برای هر پروازشان  استفاده می‌کنند.

دسترسی رایگان به اینترنت تا زمانی که پولش را حامیان عمده‌ای مانند گوگل بپردازند،‌ به مذاق مسافران خوش می‌آید. اما خطوط هوایی و شرکت‌هایی مانند  AirCell هنوز امیدوارند از پرداخت پول بوسیله مشتریان خطوط هوایی،‌ درآمد کسب کنند.اما بر اساس مصاحبه‌های portfolio.com با دست‌اندرکاران خطوط هوایی فروش چنین سرویسی به اغلب مسافران کار سختی است.

شرکت ویرجین آمریکن تخمین می‌زند که تنها حدود 12 تا 15 درصد مسافرانش از سرویس Gogo  ارائه‌شده بوسیله ایرسل استفاده می‌کنند.

کد خبر 96357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز