همشهری آنلاین- ندا شریف: با جادوی رنگ‌ها می‌توان معایب یک خانه را برطرف کرد، فضای اتاق را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان داد، سقف خانه را کوتاه یا بلند کرد و یا راهروها را پهن و باریک جلوه داد.

کافیست سقف خانه را تیره کرده، ناخودآگاه احساس می‌کنید پایین‌تر آمده است دلیل آن ویژگی رنگ‌های تیره است که جلوتر به نظر می‌آیند. برعکس اگر می‌خواهید سقف بلندتر دیده شود، از رنگ‌های روشن، ترجیحا سفید استفاده کنید.

این مسئله به سادگی در مورد دیوارها هم صادق است. اگر مایلید دیوارها به شما نزدیک شوند، آن‌ها را تیره و اگر می‌خواهید ‌به عقب برگردند از یک رنگ روشن استفاده کنید.

اگر اتاقی مستطیل دارید و می‌خواهید مربع به نظر آید، دیوارهای کوچک‌تر را تیره و دیوارهای بزرگ را روشن کنید. این کار باعث می‌‌شود دیوارهای انتهایی نزدیک آمده و اتاق متقارن‌تر شود.

اگر اتاقی گرم و نرم‌ می‌خواهید رنگ گرم و تیره را انتخاب کنید. چون احساس گرما به فضا می‌دهد، اتاق را محصور و حس صمیمیت را القا می‌کند. [کدام رنگ را انتخاب می‌کنید؟]

اگر بخواهید اتاق بزرگ، جادار و دلباز به نظر برسد، رنگ سفید (یا حتی‌الامکان روشن) بهترین گزینه است. چون رنگ سفید نور را منعکس کرده در نتیجه اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

پس تغییر درک اندازه یک اتاق به آسانی با استفاده از رنگ امکان‌پذیر است.

www.interiordezine.com

کد خبر 96969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز