گروه ادب و هنر: مراسم پایانی ششمین جشنواره فیلم دوبی چهارشنبه‌شب در امارات برگزار شد

و از 28 جایزه اهداشده 2جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه ویژه هیأت داوران به ایران رسید.

در این مراسم در بخش رقابتی جایزه مهر آسیا آفریقا ویژه فیلم‌های بلند داستانی جایزه اول به لولا به کارگردانی بریلانته مندوزا از فیلیپین رسید و فیلم سینمایی کشتزارهای سپید از ایران ساخته محمد رسول‌اف جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کرد. حسن پورشیرازی هم برای بازی در همین فیلم بهترین بازیگر مرد شد.

بهمن فرمان‌آرا رئیس هیأت داوران فیلم‌های بلند آسیا آفریقا به همراه عمر شریف بازیگر سرشناس مصری و مسعود امرالله مدیر جشنواره فیلم دوبی برای اهدای جوایز برگزیدگان روی صحنه رفتند و رسول‌اف جایزه خود را از دست فرمان‌آرا گرفت.

پس از این اتفاق، حسن پورشیرازی درباره جایزه خود به مهر گفت: این جایزه بین‌المللی است و قطعا از اینکه بازی من در این فیلم متفاوت دیده شده خوشحالم. من جایزه را از دست بهمن فرمان‌آرا رئیس هیأت داوران جشنواره دوبی گرفتم که به آن افتخار می‌کنم و امیدوارم از این تجربه در کارهای آینده بهره ببرم.

پورشیرازی درباره همکاری با رسول‌اف نیز گفت: او از کارگردانان حرفه‌ای و فرهیخته ماست و بسیار علاقه‌مندم در کارهای آینده او همکاری کنم. هر جایزه تقدیر از همه عوامل فیلم است و نمی‌توانیم تصاویر شاعرانه ابراهیم غفوری و تدوین هوشمندانه جعفر پناهی را در کشتزارهای سپید فراموش کنیم.

‌ای کاش او در این سفر با ما بود و موفقیت فیلم با تلاش تمام عوامل به دست آمد. اما پس از این موفقیت، واکنش مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد نیز قابل توجه است. کشتزارهای سفید مطابق روال معمول ساخته نشده و رفیع پیتز، مثل بهمن قبادی با فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» بدون مجوز وزارت ارشاد آن را کارگردانی کرده است.

علیرضا سجادپور،27آذر به فارس گفت: به گذشته کاری ندارم اما به‌عنوان عضوی از تیم جدید مدیریتی سینمای ایران بار دیگر اعلام می‌کنم با کلیه هنرمندانی که با یک فیلم بدون پروانه ساخت، همکاری کنند، برخورد می‌شود و از این پس آنها مورد تنبیه این اداره کل قرار خواهند گرفت.

سجادپور ادامه  داد: البته درمورد موفقیت «کشتزارهای سفید» در دوبی، باید بگویم که این فیلم یک سال قبل تولید شده و در دوران مدیریت من آماده نشده و طبیعتا نمی‌توانم نسبت به تولید و حضور بین‌المللی آن واکنش نشان دهم اما همین جا اعلام می‌کنم که از این پس با هر کسی که در دوران مدیریت جدید سینمای ایران به این طرف، بدون پروانه ساخت کار کند و فیلمی را بسازد، به‌شدت برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 97604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز