مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

اصفهان - مهین محمد‌پور - خبرنگار همشهری: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان در نخستین طرح مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان، استفاده از نیروهای داوطلب را یکی از دغدغه‌های جمعیت هلال‌احمر و از اهداف فدراسیون جهانی صلیب سرخ عنوان کرد و گفت:

استان اصفهان به‌عنوان معین و جانشین تهران بزرگ شناخته و معرفی شده است.

احمد نواب با تاکید بر توجه به اهمیت و موقعیت جغرافیایی تهران به‌علت داشتن 2 گسل ری و شمال افزود: علاوه برآن، به‌دلیل وسعت سازه‌ها و تعدد برج‌های ساختمانی در این کلانشهر، به‌روز‌رسانی تجهیزات امداد و نجات امری اجتناب‌ناپذیر است که بایستی مورد‌توجه مسئولان امر قرار گیرد، چرا که درصورت بروز زلزله، شدت بحران و تخریب به حدی پیش‌بینی شده که اگر سایر کشورها نیز بسیج شوند نمی‌توانند خسارات را به‌صورت کامل جبران کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با بیان اینکه در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه، استان‌های همجوار پایتخت همچون مازندران، سمنان، قم و قزوین متولی امداد و نجات هستند گفت: قم، یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مرکزی نیز معین استان اصفهان هستند.

نواب درباره تجهیزات امدادی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر به ازای جمعیت هر شهرستان، 2درصد تجهیزات امدادی شامل 22قلم کالا در هر شهرستان ذخیره شده و هر 15 روز مطابق با استاندارد ملی کشور به‌روز‌رسانی و بازرسی می‌شود.

وی تعداد کل جمعیت هلال‌احمر اصفهان را 235 هزار نفر متشکل از 3 کار‌گروه جوانان زیر 29 سال، داوطلبان بالای 29 سال و امدادگران اعلام کرد و افزود: تعداد داوطلبان این استان در حال حاضر 21 هزار نفر است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان افزود: در حال حاضر در جمعیت استان 40 دستگاه آمبولانس فعال است که 25مورد آن مطابق با فناوری روز دنیا  استاندارد‌سازی‌ شده است و علاوه بر آن، 15 بالگرد نیز آماده ارائه خدمات و امداد و نجات هستند.

وی از بهره‌برداری از نخستین مرکز تخصصی بین‌المللی امداد و نجات در منطقه مرق در جنوب شهر اصفهان تا اواخر سال‌جاری خبر داد و گفت: به‌زودی آشیانه یک فروند  بالگرد اختصاص داده شده به اصفهان نیز احداث خواهد شد که مکان‌یابی آن در منطقه حصار شهرستان شاهین شهر انجام شده است و منتظر اعتبار و موافقت مسئولان برای خرید زمین هستیم.

کد خبر 97691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز