جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «یک اشتباه کوچولو» ساخته جدید محسن دامادی یک کمدی موقعیت است

که با شخصیت‌های اصلی قصه خود شوخی‌های زیادی می‌کند. خط اصلی قصه فیلم در باره یک قرار ملاقات و یک محل قرار است. قرار است دو بی‌قرار در این محل با هم قرار و مداری داشته باشند. یکی از آنها دیر به قرار می‌رسد و آن یکی، با کسی که با او قرار نداشته از محل قرار می‌رود. همین اشتباه کوچولو ماجراهای خنده‌دار قصه فیلم را خلق می‌کند و آدم‌های قصه در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که قرار نبوده است در آنها باشند.

دامادی که فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی کرده، عقیده دارد کمدی تازه‌اش حال و هوایی جدید و ساختار شکن دارد و می‌گوید: «در فیلم‌هایی که در آنها با کمدی موقعیت روبه‌رو هستیم، جابه‌جایی بین آدم‌ها مبتنی بر شباهت ظاهری و درونی آنهاست. در این حالت، افراد جابه‌جا شده یک سری وجوه مشترک دارند، مثلاً شبیه هم هستند و این شباهت باعث جابه‌جایی‌شان و خلق موقعیت‌های کمدی می‌شود. ولی «در یک اشتباه کوچولو» این اشتباه و جابه‌جایی در نوع شغل آدم‌هاست که باعث ایجاد خنده و موقعیت‌های خنده‌دار می‌شود. به‌طور نمونه، تصور شما از کسی که دارید با او صحبت می‌کنید این است که او وکیل است، در حالی که شما در حال حرف زدن با یک سارق هستید.»

زارعی و خداداد در «یک اشتباه کوچولو»/عکس: احمدرضا شعاعی

امین حیایی، مریلا زارعی، شیلا خداداد، روشنک عجمیان، سید ابراهیم بحرالعلومی، مژگان بیات و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران فیلم هستند. حسین ملکی مدیر فیلم‌برداری «یک اشتباه کوچولو » است. کلیه صحنه‌های فیلم در تهران و در مناطق شمالی آن فیلم‌برداری شده است.

دامادی درباره نوع کمدی فیلم خود به دوچرخه می‌گوید: «البته این فیلم نوع تازه‌ای از کمدی را ارائه نمی‌دهد، ولی جنس کمدی قوی و خوبی دارد. در این حالت، خنده به تماشاچی تحمیل نمی‌شود. خنده‌ای که هنگام دیدن فیلم به لب بیننده می‌آید، از دل اتفاقات و ماجراهای آن بیرون می‌آید. به همین دلیل، نهایت تلاش خودم را کردم تا صحنه‌های کمدی فیلم، معتدل و منطقی باشد. در یک کلام فیلم به تماشاچی خود نمی‌گوید به زور بخند، بلکه شرایطی شاد و طنز فراهم می‌کند که به صورت طبیعی، لبخند به لب تماشاچی خود می‌آورد. در عین حال، قصه فیلم حرفی هم برای گفتن دارد و تنها به قصد سرگرمی ساخته نشده است. این یک پیام عمومی است که مخاطب آن عموم مردم و همچنین خوانندگان نوجوان نشریه شما هستند. جذابیت‌های کمدی فیلم هم به گونه‌ای است که حتماً مخاطب نوجوان از تماشای آن لذت خواهد برد.»

کد خبر 98748

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز