یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین-رشید عسگری: نمایشگاه CES‌ سال 2010 از 7 ژانویه تا 10 ژانویه در شهر لاس‌وگاس آمریکا با نزدیک به 2500 شرکت‌کننده و 110‌هزار بازدید‌کننده برگزار شد

نمایشگاه‌های پرطرفداری نظیر CES همواره برای تولیدکنندگان ابزار تکنولوژیک فرصت خوبی برای معرفی آخرین تولیدات خود بوده‌است.

 اهمیت CES امسال و سال گذشته میلادی در این است که در اوج رکود بازارهای جهانی، شرکت‌های مطرح رقابت سختی برای بدست آوردن مشتریان بیشتر در این نمایشگاه انجام می‌دهند. در ادامه به گوشه و کنار CES سری می‌زنیم و نگاهی به آخرین روندهای تکنولوژیک می‌اندازیم.[برترین‌های CES2009]

اینتل قدرت پردازشش را به رخ همه کشید

غرفه امسال اینتل در CES حسابی پر بود از بازدیدکننده‌هایی که برای دیدن صفحه قابل لمس HD هفت فوت در هفت فوت ساخت اینتل صف کشیده بودند.

در این صفحه نمایش، بیش از 500 مکعب قرار دارد که هر مکعب پیش‌نمایش یک محتوای اینترنتی به فرمت فیلم، عکس یا متن است. این محتوا می‌تواند اخبار گوگل، فیدهای توییتر یا عکس‌های فلیکر باشد.

با لمس هر کدام از این مکعب‌ها پیش‌نمایش زنده‌ آن‌ها برروی صفحه بزرگ می‌شود و یا می‌توان آن محتوا را به صورت کامل مشاهده کرد.

شاید تعجب کنید که این همه قدرت پردازش از کجا می‌آید: یک کامپیوتر ساده رومیزی که مجهز به تراشه Core i7 اینتل است!

نکسوس وان گوگل

گوگل در این نمایشگاه به معرفی اولین گوشی موبایل خود با نام Nexus One پرداخت. کارکردن با سیستم عامل اندروید 2.1 و پردازشگر 1 گیگاهرتزی نکسوس وان تجربه‌ای منحصر به فرد به همراه دارد. تمام وب‌سایت‌های تکنولوژی از سرعت بالا و عملکرد نرم و بدون باگ منوهای این گوشی خبر می‌دهند.[خبر و تصویر از موبایل در راه گوگل]

پلاسمای سه‌بعدی پاناسونیک، بهترین محصول CES

شرکت‌های تولید کننده تلویزیون و ابزار چندرسانه‌ای بیشتر تمرکز خود را بر روی تلویزیون‌ها و ابزار سه بعدی معطوف کرده‌بودند.[تاخت و تاز ابزار سه‌بعدی در CES2010]

در این بین پاناسونیک مدل TC-PVT25 را معرفی کرده که سال پیش در همین نمایشگاه اخباری در مورد عرضه آن اعلام کرده‌بود و امسال جایزه بهترین محصول نمایشگاه را کسب کرد.

این تلویزیون پلاسما اولین صفحه نمایش HD و سه‌بعدی در جهان خواهد بود. اولین مزیت این تلویزیون این است که پنل 1080p آن یک عینک سه بعدی مخصوص نیز دارد. فرکانس تازه شدن تصاویر آن نیز 96 هرتز است.

مزیت دیگری که بعضی‌ها آن را عیب نیز می‌دانند اینکه بر خلاف تلویزیون‌هایی که توشیبا و سامسونگ در CES امسال معرفی کرده، پلاسمای پاناسونیک باید مستقیماً به منبع تولید تصاویر سه بعدی متصل باشد و خبری از تبدیل دو بعدی به سه بعدی که کیفیت تصاویر را پایین می‌برد نیست.

صدای این تلویزیون از استاندارد THX‌ برخوردار است. سیستم اینتراکتیو Vieracast به شما این قابلیت را می‌دهد که با اتصال تلویزیون به اینترنت، فید‌های مختلفی از توییتر، فاکس نیوز، پاندورا و نت‌فلیکس دریافت کنید.

یک گزینه مودم بی‌سیم نیز به صورت انتخابی در این تلویزیون نصب شده. همچنین سرویس اسکایپ نصب شده در این دستگاه به شما اجازه برقراری تماس‌های ویدئویی را می‌دهد.

روکس ضد آب Kindle برای استفاده در دوش و استخر

یکی از محصولات جالب یک روکش دیجیتال به نام M-Edge است که برای کتاب‌های دیجیتال شرکت آمازون طراحی شده و علاوه بر اینکه با استفاده از آن می‌توان Kindle را برای مطالعه به داخل استخر و یا دوش برد، باعث می‌شود تا دکمه‌های Kindle در داخل آب لمس دستان شما را به راحتی شناسایی کنند.

تبلت‌های مایکروسافت و HP

استیو بالمر، رئیس شرکت مایکروسافت در سخنرانی روزهای نخستین نمایشگاه به معرفی چند کامپیوتر تبلت پرداخت. تبلت‌ها کامپیوترهایی هستند که در آن‌ها خبری از ماوس و کیبورد نیست و تمام کنترل به یک نمایشگر چند لمسی سپرده شده‌است.

قرار بود امسال تبلت ساخت شرکت اپل به بازار بیاید ولی ظاهراً مایکروسافت در این زمینه پیشی گرفته و هنوز خبری از تبلت اپل نشده‌است.

تبلت مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 7 برخوردار است. بالمر همچنین از تبلت شرکت HP تعریف کرد و آن را دستگاهی "کوچک و زیبا" خواند.

علاوه بر این بالمر در برابر 3500 خبرنگار، تحلیلگر و وبلاگ‌نویس تکنولوژی دو تبلت دیگر ساخت شرکت‌های Archos و Pegatron را نمایش داد.

سینمای خانگی سونی و سامسونگ

سونی در CES امسال یک محصول جالب معرفی کرد. سینمای خانگی BDV-E770W یک دستگاه پخش بلوری است با کانال صدای خروجی 5.1 و 1000 وات توان.

سیستم صدای این دستگاه دارای ابزار دکودینگ مخصوص برای صداهای Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio است.

دسترسی به پلتفرم اینترنتی براویا (اجازه استفاده از آمازون ویدئو، یوتیوب، پاندورا و نت‌فلیکس)، پخش مستقیم از آی‌پاد، کنترل به وسیله آی‌پاد و آی‌فون و سازگاری با سیستم DLNA از جمله توانایی‌های این دستگاه است.

این سینمای خانگی در ماه آوریل در آمریکا با قیمت 550 دلار به فروش خواهد رسید.

سامسونگ هم سینمای خانگی جدید HT-C6730W را معرفی کرد. این دستگاه از یک درایو بلوری، مودم وای‌فای داخلی، حافظه یک گیگابایتی، سرویس تلویزیون اینترنتی Internet@TV و Samsung Apps، و قابلیت کالیبره کردن اتوماتیک بلندگو برخوردار است.

سیستم صدای 7.1 کانالی این سینمای خانگی دارای توان خروجی 1330 وات است.

کد خبر 99212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز