همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر متولد پنجم خرداد ۱۳۳۳ در اصفهان است وی تحصیلات حوزوی خود را در مقاطع مختلف در اصفهان و قم با موفقیت سپری و در سال ۱۳۷۳ از شورای مدیریت حوزه علمیه قم ، مدرک دوره دوم خارج معادل دکترا را دریافت کرد.

عسکر

مسئولیت در تدوین و تنظیم پیش نویس اساسنامه و تشکیلات نهاد مقدس نماز جمعه از جمله فعالیت‌های وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است [آشنایی با تاریخچه نماز جمعه در انقلاب‌اسلامی] که از سوی شورای مرکزی ائمه جمعه به عنوان عضو شورا و مسئول امور فرهنگی دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه منصوب شد.

وی در سال 1376 نیز از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان امام جمعه موقت اصفهان منصوب شد و به مدت 5 سال در این سمت انجام وظیفه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر سال‌های متمادی در بعثه حضرت امام خمینی (قدس سره) و سپس در بعثه مقام معظم رهبری مسئولیت داشته و از سال 1370 توسط حجت الاسلام و المسلمین ری شهری به ترتیب به عنوان معاون فرهنگی و ارشاد، سرپرست معاونت امور روحانیون و معاون آموزش و پژوهش بعثه مشغول فعالیت بوده است. وي در حال حاضر رئيس بعثه مقام معظم رهبري است.

از وی تعداد 16 جلد کتاب و نزدیک به 50 مقاله علمی تاکنون به چاپ رسیده و چند مقاله نیز به کنگره های بین‌المللی حج که در عربستان برگزار می‌شود ارائه داده است.

کد خبر 99215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز