مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون وزارت کار و امور اجتماعی از ابلاغ مصوبه تسهیلات 1000 میلیارد تومانی اشتغالزایی قرض‌الحسنه و پرداخت وام قرض الحسنه به متقاضیان اشتغالزایی در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی خبر داد.

حمیدحاجی عبدالوهاب در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره برنامه های وزارت کار و امور اجتماعی در زمینه جذب تسهیلات بانکی برای طرحهای اشتغالزایی، گفت: وزارت کار در این بخش دو جهت گیری را دنبال می کند که یکی از این موارد به جذب تسهیلات بانکی برای بنگاههای زودبازده مربوط می شود.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای طرحهای اشتغالزایی در قالب طرح حمایت از مشاغل و کسب و کار خانگی نیز پیگیری می شود.

حاجی عبدالوهاب ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت کار طرح ایجاد مشاغل و کسب و کار خانگی را دنبال می کند، و الزامات قانون اساسی که فراهم شدن زمینه های اشتغالزایی را مورد تاکید قرار می دهد، لایحه طرح ایجاد مشاغل خانگی هم اکنون در کمیسیون تخصصی مجلس مطرح شده است که پیش بینی کردیم تسهیلات این طرح را به صورت وام قرض الحسنه پرداخت کنیم.

وی بیان داشت: اخیرا نیز صندوق مهر امام رضا (ع) اقدامات خود را بر اساس تامین وام قرض الحسنه به طرحهای اشتغالزا دنبال می کند. از این طریق تامین اعتبارات برای توسعه طرحهای اشتغالزای خرد نیز دنبال می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: مصوبه پرداخت یکهزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه که اخیرا در سفرهای استانی دولت تصویب شده بود، برای اجرا به استانها ابلاغ شده است، همچنین با کمیته امداد نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و تقریبا پیش بینی می شود از این طریق 100 هزار شغل جدید ایجاد شود.

حاجی عبدالوهاب اعلام کرد: در حال حاضر با تعیین بانکهای عامل و مشخص کردن سهم هر استان، تصمیم‌گیری شد تا از این طریق حداکثر تا سقف 10 میلیون تومان به هر طرح اشتغالزا و به صورت کلی برای ایجاد 100 هزار شغل پرداخت شود.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی همچنین از پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به شکل خرد در گذشته سخن گفت.

کد خبر 99271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز