سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۲ - Jun 14, 2005
از نظر ارزش بازار
خودروسازان بورس به توليدكنندگان سيمان رسيدند
004566.jpg
گروه بورس: خودروسازان براي نخستين بار در چهار سال گذشته به طور مشترك با توليد كنندگان سيمان در صدر مجموعه  هاي بزرگ بورس به لحاظ ارزش بازار جاي گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما همزمان با افت ارزش سهام شركت هاي توليد كننده سيمان و رشد ارزش برخي سهام شركت هاي خودروسازي ارزش بازار هر يك از اين دو گروه بزرگ بورس به رقم ۶۸ هزار ميليارد ريال رسيد. در حال حاضر هر يك از گروه هاي سيمان و خودرو ۵/۱۶ درصد از كل ارزش بازار سهام تهران را به خود اختصاص داده اند. به اين ترتيب اين دو گروه در مجموع ۳۳ درصد يعني معادل يك سوم ارزش بازار را در اختيار دارند.
در حال حاضر ۲۸ شركت توليدكننده سيمان و ۳۰ شركت خودروساز و قطعه ساز در بورس تهران پذيرفته شده اند.
اين گزارش حاكي است: سومين مجموعه بزرگ بورس تهران، هلدينگ ها به شمار مي آيند به طوري كه ۹/۱۲ درصد از كل ارزش بازار سهام تهران به ۳ شركت هلدينگ غدير، بانك ملي و بازنشستگي اختصاص يافته است. ارزش بازار اين شركت ها در مجموع ۵۳ هزار ميليارد ريال برآورد شده است.
شركت هاي فعال در صنايع پتروشيمي و توليد محصولات شيميايي و شوينده هم ۱/۱۱ درصد از كل ارزش بورس را در اختيار گرفته اند. ارزش ۳۴ شركت حاضر در اين گروه روي تابلوي بورس تهران ۴۶ هزار ميليارد ريال است. پتروشيمي هاي خارك و اراك بزرگترين شركت هاي حاضر در گروه ياد شده به حساب مي آيند. اين دو شركت در مجموع ۶۰ درصد كل ارزش گروه پتروشيمي و شيميايي را به خود اختصاص داده اند.
بر اين اساس ارزش ۱۱ شركت سرمايه گذاري هم ۲۴ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال تخمين زده مي شود. شركت هاي اين گروه در مجموع ۹/۵ درصد از كل ارزش بازار سهام تهران را در اختيار گرفته و از اين نظر پنجمين مجموعه بزرگ بورس محسوب مي شوند.

روز گذشته به طور رسمي اعلام شد
تعويق راه اندازي بورس نفت ايران
004542.jpg
گروه بورس: در حالي كه طي روز گذشته گزارش هايي مبني بر تأسيس نخستين بورس نفتي خاورميانه در دبي منتشر شده، مسئولان ايراني از به تعويق افتادن طرح تأسيس بورس نفت در جزيره كيش خبر مي دهند.
به گزارش خبرنگار ما، قرار است بورس دبي با همكاري مؤسسه بورس نيويورك (Nymex)  كار خود را آغاز كند. پيش از اين خرداد ماه جاري به عنوان موعد گشايش رسمي بورس نفت ايران اعلام شده بود.
به گزارش شبكه اطلاع رساني وزارت نفت (شانا) وزير نفت گفت: راه اندازي بورس نفت ايران كه قرار بود در خرداد ماه انجام شود، به تاخير افتاده است.
مهندس بيژن زنگنه در جمع خبرنگاران تصريح كرد: طرح ايجاد بورس نفت ايران آماده و ارائه شده است و شرايط لازم براي راه اندازي آن، پس از هماهنگي با شوراي بورس فراهم مي شود.
وي آماده نشدن برخي شرايط لازم براي فعاليت هاي بورس نفت را اصلي ترين دليل تاخير در راه اندازي بورس نفت ايران اعلام كرد و افزود: قراردادها و تفاهم نامه هايي كه تاكنون به امضا رسيده اند، نخستين مراحل تاسيس اين بورس به شمار مي رود كه بايد براي راه اندازي آن انجام مي شد.
از سوي ديگر رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار هم گفت: اعضاي شوراي بورس تعجيلي براي تصويب طرح تأسيس بورس نفت و راه اندازي آن تا پايان دولت فعلي ندارند.
حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با خبرگزاري مهر افزود: شوراي بورس هنوز گزارش توجيهي تشكيل بورس نفت را دريافت نكرده، شوراي بورس بايد گزارش توجيهي تشكيل بورس نفت شامل ضرورتهاي تشكيل آن، نحوه عملكرد بورس و موارد ديگر آن را مورد مطالعه قرار دهد تا بتواند نسبت به صدور مجوز آن تصميم گيري كند.
به گفته وي، اگر گزارش توجيهي بورس نفت كامل باشد نگاه شوراي بورس به راه اندازي بورس نفت منفي نيست در نتيجه صدور مجوز بورس نفت تماماً بستگي دارد به شرايطي كه وزارت نفت براي بورس تخصصي نفت ارايه مي دهد.
مستخدمين حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا بورس نفت تا پايان دولت فعلي راه اندازي مي شود، گفت: دولتها هميشه فعاليت پيوسته اي داشته اند به طوري كه برنامه هاي اول، تا سوم بورس به هم مرتبط بوده و از هم جدا نيستند در نتيجه شوراي بورس لزومي نمي بيند كه اين بورس حتما تا پايان دولت خاتمي راه اندازي شود؛ در نتيجه اعضاي شوراي بورس تعجيلي در تشكيل اين بورس تا پايان دولت كنوني ندارند بلكه بايد تمام كارهاي مربوط به صدور مجوز را به صورت كامل و با نظر كارشناسي به اتمام برسانند تا هر موقع ضروري ببينند نسبت به صدور مجوز اقدام كنند.
از سوي ديگر گزارش هاي تكميلي دريافتي نشان مي دهد: دبي به منظور برپايي بورس انرژي با مشاركت «بورس انرژي و تجارت نيويورك» بالغ بر۵۰ ميليون دلار سرمايه گذاري مي كند.
گزارش پايگاه اطلاع رساني بورس دبي حاكي است: انتظار مي رود بورس انرژي در سال ۲۰۰۶ ميلادي در مركز مالي جهاني دبي و بر اساس قوانين و مقررات تشكيلات خدمات مالي دبي فعاليت خود را آغاز كند. قرار است هزينه تاسيس بورس انرژي بين دبي و بورس نيويورك به طور مساوي تقسيم شود.
معاملات بورس انرژي بر اساس مشاركت۵۰ درصد براي هر طرف دادوستد با انواع فرآورده هاي انرژي، مواد خام و نفت بر اساس شفافيت كامل و سياست اعلام نرخها خواهد بود.
بورس نيويورك در فراهم ساختن نظامها و برنامه هاي الكترونيك براي تسهيل عمليات مبادلات، مديريت مخاطرات، جبران خسارت و پرداختهاي تجاري سهيم بوده و در امر بازاريابي، پژوهش و حمايت از فناوري در عمليات مختلف بورس مشاركت مي كند.
قرار است در بورس انرژي دبي يك پايگاه  ارايه  خدمات براي كشورهاي خاورميانه و منطقه نيز داير شود.
بورس انرژي دبي نخستين طرح مشترك با بورس نيويورك است كه در خارج از آمريكا فعاليت خواهد كرد و بازارهاي غرب و شرق را به يكديگر متصل مي سازد و فاصله زماني ميان بازارهاي انرژي و كالاي جهاني در آسيا و اروپا را پر مي كند.
در عين حال حل اختلاف در عمليات تجاري به  اجرا گذاشته شده در بورس انرژي دبي از خلال مركز حل اختلاف در بورس نيويورك صورت خواهد گرفت.

مپنا تابستان بورسي مي شود
فارس: مديرعامل مپنا(شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران) گفت: سهام مپنا باگذشت شش ماه از پذيرش خود تا يك ماه و نيم آينده در بورس عرضه مي شود.
موسي رفان افزود: بهتر است در خصوص ورود سهام مپنا به بورس تا سه هفته آينده اظهار نظري از سوي اين شركت صورت نگيرد، زيرا سهامداران عمده مپنا كه شامل توانير، سازمان گسترش و نوسازي و سرمايه گذاري صنايع برق و آب هستند، بايد در خصوص چگونگي و زمان ورود مپنا و تعيين قيمت آن اظهار نظر كنند.
وي اظهار داشت: پس از پذيرش مپنا در بورس يك فرصت شش ماهه در اختيار شركت قرار داده شد تا پس از مدت ياد شده سهام آن وارد بورس شده و عرضه شود، مطمئناً ورود مپنا به بورس تا ۴۵ روز ديگر رخ خواهد داد.

روند افت شاخص ها كند شد
004539.jpg
گروه بورس: رشد ۱۱ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي طي معاملات ديروز نشان از عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري بورس تهران داشت.
به گزارش خبرنگار ما در پايان معاملات روز گذشته شاخص ياد شده تا رقم ۳۵ هزار و ۷۰ واحد بالارفت.
اما از سوي ديگر شركت هاي صنعتي ديروز نتوانستند عملكرد خوبي از خود نشان دهند و بر اين اساس شاخص صنعت در اين روز با افت ۱۷ واحدي مواجه شد.
در اين روز كاري در حالي كه شاخص عملكرد تالار اصلي با ۲۵ واحد كاهش به رقم ۱۲ هزار و ۳۵۴ واحد نزديك مي شد، شاخص فرعي ۱۱ واحد ديگر افزايش يافت و روي ۱۱ هزار و ۳۴۵ واحد ثابت ماند.
اين گزارش حاكي است: در نتيجه داد و ستدهاي روزگذشته بورس تهران، شاخص كل قيمت سهام ۱۹ واحد و شاخص بازده نقدي و قيمت ۳۷ واحد منفي خوردند و به ترتيب به ارقام ۱۲ هزار و ۴۱۶ واحد و ۳۱ هزار و ۹۶۲ واحد رسيدند.
شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي در اين روز ۳۶ واحد كاهش يافت و شاخص گروه وسائل نقليه ۱۸ واحد افت را تجربه كرد.

سهام پرسپوليس بعد از پايان ليگ فروخته مي شود
ايسنا: در فاصله تعطيلي بين دو فصل ليگ برتر فوتبال مزايده فروش سهام باشگاه پرسپوليس برگزار مي شود تا خريدار براي ورود به فصل جديد فوتبال ، فرصت كافي داشته باشد.
عبدالله پوري حسيني  رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي گفت:ارائه نظرات كارشناسي مستلزم چهار عمليات اصلي است و مقدمه  و مداركي لازم دارد كه بايد آماده شود. اگر جايي صورت مالي تهيه نشده و يا تهيه شده ولي مجمع آن را تصويب نكرده كارشناسان رسمي دادگستري نمي توانند قيمت گذاري كنند. لذا مدارك بايد آماده شود كه كارشناسان رسمي دادگستري به استناد اين مدارك بتوانند ارزيابي ارزش هر سهم را پيشنهاد كنند. نتيجه اين ارزيابي از سوي اين كارشناسان به سازمان داده مي شود كه ما نيز با استناد اين ارزيابي قيمت پايه را به هيأت عالي واگذاري پيشنهاد مي كنيم.
پوري حسيني ادامه داد: ارزيابي قيمت سهام از سوي كارشناسان به جهت اين كه مدارك شان كامل نشده تا به امروز تحويل سازمان خصوصي سازي داده نشده است.
رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي توضيح داد: ما نمي توانيم كارشناسان را تحت فشار قرار دهيم، زيرا اگر كارشناس بر اساس اصولي كه در آيين نامه ها است مداركش ناقص باشد نمي تواند ارزيابي را به ما بدهد. منتهي از آنها خواستيم كه حتي المقدور اين كار را سريع انجام دهند.
وي گفت: ارزيابي اين سهام از سوي كارشناسان روزهاي پاياني را مي گذراند و فكر مي كنم اكثر كارها انجام شده، و فقط كارهاي خيلي جزئي باقي مانده كه اميدواريم ظرف چند روز آينده انجام  شود.
پوري حسيني با بيان اين كه شركت يا باشگاه استقلال تا به امروز درخواستي براي فروش سهام به ما نداده خاطرنشان كرد: باشگاه استقلال نيز همچون باشگاه پرسپوليس زيرمجموعه سازمان تربيت بدني است و اين سازمان بايد به سازمان خصوصي سازي وكالت فروش سهام باشگاه استقلال راارائه دهد تا ما هم مصوبه لازم را بگيريم. اما هنوز براي فروش سهام باشگاه استقلال حتي مصوبه لازم را هيأت وزيران را هم نگرفته ايم و يك يا دو مرحله كار عقب است. هر زمان كه سازمان تربيت بدني براي اخذ مجوز اقدام كرد ما كارهاي آن را انجام مي دهيم.»

سود تقسيمي پگاه خراسان ۶۳ تومان اعلام شد
گروه بورس: شركت شير پاستوريزه پگاه خراسان امسال قصد دارد مبلغ ۶۳۰ ريال به ازاي هر سهم بين سهامداران خود سود پخش كند.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ ، مبلغ ۸۸۵ ريال پيش بيني كرده است.
بنا بر اين گزارش، امسال درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته شركت به ترتيب ۷۰۸ ميليارد ريال و ۵۷۶ ميليارد ريال خواهد بود و ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت نيز به ترتيب به ۹۹ ميليارد و ۷۲ ميليارد ريال مي رسد.
بر اساس اين گزارش، شير پاستوريزه پگاه خراسان سال گذشته ۵۷۴ ميليارد ريال درآمد داشت كه با كسب ۶۵ ميليارد ريال سود خالص توانست به ازاي هر سهم ۷۹۹ ريال سود كنار بگذارد و بر اين اساس ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود را محقق سازد.
اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۲۳ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۱ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۵ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۱۱ درصد افزايش داشته است كه راه اندازي خط توليد محصولات استريل و شير خشك، افزايش مصرف و نرخ مواد اوليه، كنترل رشد هزينه هاي عملياتي، اخذ تسهيلات جديد بانكي و افزايش ماليات از جمله دلايل اين تغييرات بوده است.

فروشندگان سرمايه گذاري غدير افزايش يافتند
گروه بورس: هجوم سهامداران سرمايه گذاري غدير براي فروش سهام اين شركت ديروز به نحو چشم گيري افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته ۳۷ نفر تعداد ۵۳۷ هزار و ۳۲۵ سهم اين شركت را به ارزش ۲/۲ ميليارد ريال در بازار عرضه كردند.
بنابراين گزارش در اين روز پس از سرمايه گذاري غدير، سهامداران نفت بهران و پس از آن گروه صنعتي سديد بيش از ساير شركت هاي بورسي براي فروش سهام خود اشتياق داشتند.
براساس اين گزارش ديروز شدت تقاضا براي خريد سهام گل گهر باعث شد اين شركت همچنان صدرنشين جدول تقاضا باشد. در اين روز ۱۳۶ نفر از فعالان بازار با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد يك ميليون و ۱۸۹ هزار و ۳۹ سهم اين شركت به ارزش ۱۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
كارگزاران بازارگردان نيز طي روز گذشته براي يك ميليون و ۲۴ هزار و ۴۴۷ سهم سرمايه گذاري غدير، ۷۳۵ هزار و ۴۰۶ سهم سرمايه گذاري مسكن، ۴۴۱ هزار و ۹۸۰ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن، ۶۵۹ هزار و ۱۸۷ سهم سرمايه گذاري بهمن و ۴۷۱ هزار و ۲۳۴ سهم سرمايه گذاري ملي دستور خريد در سيستم هاي معاملاتي خود به ثبت رساندند تا به سيال شدن بازار كمك كرده باشند.

تاريخ برگزاري مجمع ۱۱ شركت اعلام شد
گروه بورس: ۱۱ شركت حاضر در بورس تاريخ و محل برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه خود را از طريق سازمان بورس به اطلاع سهامداران خود رساندند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس مجامع دو شركت فرآورده هاي نسوز  آذر و داروسازي فارابي قرار است در دو قسمت به طور جداگانه در روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار شود.
همچنين سهامداران گاز لوله براي شركت در مجامع عمومي عادي سالانه و فوق العاده كه به ترتيب به منظور بررسي صورتهاي مالي و تصويب افزايش سرمايه برگزار مي شود مي توانند در ساعات ۹ و ۱۱ روز شنبه ۲۸ خرداد ماه جاري به مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت كار مراجعه كنند.
بنابراين گزارش سهامداران دو شركت صنعتي بهپاك و توليد دارو دوشنبه ۳۰ خردادماه به مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت ها دعوت شده اند. در اين مجامع صورتهاي مالي دو شركت بررسي خواهد شد. همچنين سنگ آهن گل گهر زمان برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه خود را رأس ساعت ۱۰ سه شنبه ۳۱ خردادماه اعلام كرده است.اين جلسه به منظور بررسي صورتهاي مالي گل گهر و انتصاب بازرس قانوني در مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت كار و امور اجتماعي تشكيل مي شود.
براساس اين گزارش دو شركت داروپخش و درين كاشان چهارشنبه يكم تيرماه را براي برگزاري مجامع خود اعلام كرده اند.
قرار است مجمع عادي سالانه داروپخش رأس ساعت ۹ روز ياد شده در محل شركت واقع در خيابان احمد قصير به منظور انتخاب بازرس اعضاي هيأت مديره و نيز بررسي صورتهاي مالي شركت برگزار شود. اين گزارش حاكي است:  شركت هاي كيوان، نسوز آذر و شهد ايران از سهامداران خود دعوت كردند تا به ترتيب در روزهاي پنجم، ششم و ۱۱ تيرماه به محل دفاتر مركزي اين شركت ها مراجعه كنند.

احتمال دو مرحله اي شدن انتخابات بورس را نگران كرد
گروه بورس: وقتي يك خبر خوب يا بد در بازار سرمايه انعكاس مي يابد ، عكس العمل سرمايه گذاران به مراتب شديدتر از آن است كه بايد باشد.
به گزارش ايران اكونوميست نصرالله برزني ،كارگزار بورس، با بيان اينكه دليل افت
شاخص ها در چند روز اخير ناشي از عوامل بيروني بازار است و عوامل دروني چندان دخالت ندارد افزود: احتمال دو مرحله اي شدن انتخابات ، بازار را دچار ابهام و سرمايه گذاران را نگران كرده است.اين كارگزار بازار سرمايه تصريح كرد: سرمايه گذاران احتمال مي دهند ، ممكن است كانديداهاي مورد نظر آنان در مرحله دوم پيروز نشود ،بدين ترتيب در مقابل اين خبر ،بازار عكس العمل بسيار شديد تري از آنچه كه بايد باشد از خود نشان داد.
وي با اشاره به اينكه قبل از اين اتفاق نيز، سرمايه گذاران پس از آنكه فهميدند كانديداهاي مورد نظرشان وارد عرصه انتخابات مي شوند، عكس العمل مثبت از خود نشان دادند افزود: بنابراين اكنون بازار سعي مي كند اين عكس العمل شديد خود را(over reaction)اصلاح كند و بدين ترتيب شاخص ها متعادل شود(Correction).وي يكي ديگر از عوامل افت شاخص ها را اخبار راجع به محصولات كاني فلزي و غير فلزي و بالا رفتن قيمت جهاني مواد اوليه چون روي، آهن ، فولاد و ... دانست و افزود : همين شايعه باعث شد سرمايه گذاران به مبادله سهام معدني ها روي بياورند و در نتيجه قيمت آن بالا رفت و اكنون بازار در حال اصلاح عكس العمل شديد خود است.
برزني نتيجه گرفت يكي ديگر از عوامل افت شاخص ها آن است كه بازار با اصلاح خود به سمت تعادل حركت مي كند.وي در خصوص گفته هاي اخير دبير كل بورس در مورد نحوه تعيين قيمت سهام شركت هاي عرضه شده از طريق سازمان خصوصي سازي گفت: سازمان خصوصي سازي با توجه به شرايط بازار سهام عرضه مي كند و نمي تواند زير قيمت يك سهم آن را بفروشد و هر عرضه اي كه دارد كاملاً تابع شرايط بازار است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با وجود بازارگردانها در بورس چرا شاخص ها در چند روز اخير تعادل ندارد، گفت: همه شركت هاي عمده (۵۰ شركت برتر بورس) هنوز به طور كامل بازارگرداني نمي شوند و بازارگردانان در تعداد كمي از آنها دخالت دارند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۴۵-
۶-
۱,۳۳۸
آبسال
۳.۶۵-
۳۵۵-
۹,۳۶۵
آلومتك
۵
۶۴۱
۱۳,۴۶۸
آلومراد
۰.۰۳-
۱-
۳,۳۷۷
آلومينيم پارس
۰.۱۲-
۵-
۴,۲۱۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲.۰۷
۸۵
۴,۱۹۹
آونگان
۰.۷-
۳۰-
۴,۲۷۷
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۳,۷۰۰
ايتالران
۰.۱۷
۱۵
۸,۹۶۴
ايران ترانسفو
۰.۴۹-
۲۳-
۴,۶۳۳
ايران خودرو
۰.۷
۳۱
۴,۴۵۳
ايران خودروديزل
۰.۹۲
۱۱۲
۱۲,۳۱۶
ايران گچ
۰.۲-
۶-
۳,۰۲۵
ايران مرينوس
۲.۸
۲۸۵
۱۰,۴۵۱
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱.۴۴-
۱۲۸-
۸,۷۴۵
باما
۰.۳۴-
۲۰-
۵,۹۲۴
بانك پارسيان
۰.۳۲-
۲۱-
۶,۵۶۱
بين المللي توسعه ساختمان
۱.۳۸-
۱۰-
۷۱۴
پارس الكتريك
۰
۰
۲,۰۸۴
پارس پامچال
۳.۸۵
۶۰
۱,۶۱۷
پارس خودرو
۰.۲-
۱۷-
۸,۴۸۹
پارس دارو
۲.۱۸-
۱۶۸-
۷,۵۵۳
پارس سرام
۰.۲۵
۱۰
۴,۰۵۷
پارس سويچ
۰.۹۹-
۷-
۷۰۰
پارسيلون
۲.۸۱
۳۶۴
۱۳,۳۱۴
پايساز
۰.۲۹
۴۳
۱۵,۰۶۶
پتروشيمي آبادان
۰.۰۱
۲
۱۸,۵۰۸
پتروشيمي اصفهان
۰.۶۳-
۹۱-
۱۴,۲۷۴
پتروشيمي خارك
۰.۲۲-
۳۴-
۱۵,۳۷۹
پتروشيمي فارابي
۰
۰
۴,۲۵۲
تجهيزنيروي زنگان
۰.۵۵-
۲۳-
۴,۱۶۴
تراكتورسازي ايران
۰.۳۴-
۹-
۲,۶۷۱
تكنوتار
۳.۲۲
۴۱۳
۱۳,۲۵۷
توليد سموم علف كش
۰.۱۷-
۶-
۳,۵۶۳
توليدالياف پلي پروپيلن
۲.۴۴-
۳۰-
۱,۲۰۱
توليدمحورخودرو
۰.۶۷-
۲۵-
۳,۶۹۹
جام دارو
۰.۸۴-
۱۰۴-
۱۲,۳۴۸
حمل ونقل توكا
۰.۹
۱۵۷
۱۷,۵۴۸
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۰۵
داروسازي اسوه
۷.۵۸-
۱۱۰۸-
۱۳,۵۰۰
داروسازي اكسير
۰.۴۴-
۴۱-
۹,۲۸۵
داروسازي جابرابن حيان
۰.۱۸-
۸-
۴,۴۰۳
داروسازي سبحان
۰.۵۷-
۶-
۱,۰۳۸
درخشان تهران
۰.۰۶-
۲-
۳,۴۹۵
دشت مرغاب
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۷۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۳.۱۳
۳۳۲
۱۰,۹۳۲
زامياد
۰.۰۹
۳
۳,۳۴۰
ساختمان اصفهان
۱.۰۴-
۱۹-
۱,۸۰۲
ساسان
۲.۵
۹۰
۳,۶۹۳
سامان گستراصفهان
۰.۹-
۵۴-
۵,۹۷۶
سايپا
۳.۶۳
۱۰۵
۲,۹۹۴
سپنتا
۰.۲۹-
۱۸-
۶,۱۴۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۷۵
۳۲
۱,۸۵۸
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۹-
۳۳-
۳,۶۲۲
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۰۵
سرمايه گذاري بهمن
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۷۹
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۳۹-
۱۱-
۲,۷۸۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۸۶-
۳۷-
۴,۲۶۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۸۵
۳۹
۲,۱۴۳
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲.۰۱-
۳۳-
۱,۶۰۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱۵-
۶-
۴,۰۳۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۲۶
۳
۱,۱۶۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۸۳
۱۴۹
۸,۳۱۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۲۶-
۱۱-
۴,۱۹۱
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۲۲
۵۷
۴,۷۲۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۷۴۷
سرمايه گذاري سپه
۰.۱-
۳-
۲,۹۶۲
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۳۱-
۶-
۱,۹۲۲
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۲۵-
۸-
۳,۲۴۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۱۷
۵
۲,۹۲۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲-
۱-
۴,۱۷۴
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۱۴-
۱۴۱-
۳,۲۶۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۰۲
۱
۴,۵۴۳
سرمايه گذاري مسكن
۰.۴۲-
۸-
۱,۸۹۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۳-
۷۵-
۲,۴۲۶
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱
۱
۱۱,۱۳۵
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۲-
۴-
۱۷,۹۰۶
سيمان بهبهان
۱.۰۷
۱۳۰
۱۲,۲۳۷
سيمان تهران
۰.۰۷-
۱۱-
۱۵,۲۷۴
سيمان شرق
۰.۲۲-
۱۴-
۶,۳۸۸
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۳-
۲-
۷,۳۷۶
سيمان كارون
۱.۷۳-
۳۵۹-
۲۰,۳۵۶
سيمان كرمان
۰.۵۸-
۴۳-
۷,۴۲۷
سيمان هگمتان
۰.۳۶-
۱۰-
۲,۷۴۱
شهد ايران
۳.۲۹-
۱۶۵-
۴,۸۴۳
شيشه همدان
۲.۸۸-
۱۱۴-
۳,۸۳۸
شيمي داروئي داروپخش
۴.۸۹
۵۷
۱,۲۲۲
صنايع بسته بندي مشهد
۱.۵۸-
۱۴۹-
۹,۲۷۲
صنايع جوشكاب يزد
۰.۱۴-
۵-
۳,۵۹۲
صنايع شيميايي فارس
۱.۷۳-
۶۳-
۳,۵۷۵
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۶۹
۴۷
۶,۸۷۴
صنعتي دريايي ايران
۰.۲۲-
۲۰-
۹,۰۲۸
عمران وتوسعه فارس
۰.۸۵
۶۵
۷,۷۳۴
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۰
۰
۲,۶۹۴
فرآورده هاي نسوز پارس
۴.۹۷-
۷۴۵-
۱۴,۲۳۱
فرآوري موادمعدني ايران
۰
۰
۱,۶۳۷
قند مرودشت
۰.۱۸
۱۷
۹,۲۱۷
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۹۹-
۲۸۰-
۵,۳۲۸
كارتن ايران
۰.۰۶
۲
۳,۵۹۳
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۴۶-
۴۱-
۸,۹۶۸
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۸۶-
۱۹-
۲,۱۸۱
كارخانه فارسيت درود
۰.۱۷-
۴-
۲,۳۱۸
كاشي پارس
۰.۶۹-
۱۲۸-
۱۸,۴۲۶
كالسيمين
۰.۰۷-
۲-
۳,۰۰۶
كف
۰.۵۳-
۲۳-
۴,۲۹۵
كمباين سازي ايران
۲.۲۵-
۸۲-
۳,۵۶۹
كنتورسازي ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۶۰۵
كيميدارو
۲.۷۲-
۵۰۵-
۱۸,۰۹۱
گازلوله
۱.۶۶-
۸۵-
۵,۰۲۱
گروه بهمن
۱.۶۵-
۳۳-
۱,۹۶۴
گروه صنعتي بوتان
۰.۱۲-
۶-
۵,۰۶۳
گروه صنعتي سپاهان
۰.۳۱-
۲۷-
۸,۵۸۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰
۰
۵۶۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۳.۳۷-
۲۴۱-
۶,۹۰۸
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۱.۲۲-
۲۶-
۲,۱۱۰
گلتاش
۰.۱۴-
۳-
۲,۱۸۴
لامپ پارس شهاب
۰.۳۹
۴
۱,۰۴۱
لاميران
۰.۴۱-
۸۳-
۲۰,۳۸۸
لوله وتجهيزات سديد
۰.۸۷-
۳۰-
۳,۴۲۶
لوله وماشين سازي ايران
۳.۰۶
۱۹۰
۶,۳۹۳
ليزينگ ايران
۴.۳۲
۲۲۰
۵,۳۱۷
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۱۲-
۳-
۲,۵۱۷
مارگارين
۰.۶۲
۶
۹۷۲
ماشين سازي اراك
۲.۴۹
۱۱۴
۴,۶۹۷
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۹۴
۲۵
۲,۶۹۳
معادن بافق
۰.۱۲
۸
۶,۷۰۰
معادن منگنزايران
۷.۶۸-
۴۹۹-
۶,۰۰۰
معدني املاح ايران
۳.۵۶-
۱۳۷-
۳,۷۱۳
معدني دماوند
۲.۶۶-
۱۷۶-
۶,۴۴۲
ملي سرب وروي ايران
۰.۳۶-
۱۵-
۴,۱۸۹
مهركام پارس
۰.۰۲-
۵-
۳۱,۰۳۰
نفت بهران
۰.۲۷-
۷۱-
۲۶,۲۵۰
نفت پارس
۱.۵۹
۵۱
۳,۲۵۵
نورد قطعات فولادي
۰.۵۴-
۳۹-
۷,۲۲۷
نوسازي وساختمان تهران
۰.۶۷-
۲۲-
۳,۲۷۸
نيروترانس
۰.۳۷-
۵-
۱,۳۴۹
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت نهايي شده سهام تاساعت ۱۳‎/۳۰دقيقه ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |