به گزارش ایسنا، اوستا گودرزی ـ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت - با بیان این مطلب افزود: سطح تکنولوژی پژو207آی پایینتر از پژو 207 بوده و این خودرو همان 206 پلاس است.
وی افزود: پلت فرم پژو207آی همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و شبیه 207 شده است.
او با بیان اینکه ابعاد و اندازه فاصله محورهای پژو207آی با پژو206 انطباق داشته، ولی با پژو207 نمیخواند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو 207 واقعی 2590 میلیمتر، اما در پژو 206 برابر با 2443 میلیمتر است و فاصله دو محور اعلام شده برای پژو207آی نیز 2443 میلیمتر و منطبق با پلتفرم پژو206 است.
این مدرس دانشگاه درباره تاریخچه تولید پژو206 پلاس گفت: شرکت پژو فرانسه در سال 2008 در سایت برزیل 206 فیس لیفت را با تغییراتی در بدنه به عنوان پژو 207 برزیل تولید و در بازارهای آمریکای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و آرژانتین تحت عنوان 207 کامپکت عرضه کرد که در آن زمان این کار با اعتراضهایی روبهرو شد که این خودرو اصالت و تغییرات لازم برای تغییر نام تجاری از 206 به 207 را ندارد که به دنبال آن پژو با عقبنشینی، همان خودرو را تحت عنوان 206 پلاس در فرانسه تولید کرد.
وی افزود: پس از آن پژو در سال 2009 پژو207 برزیل را در فرانسه تحت عنوان 206 پلاس برای بازارهای اروپای شرقی به عنوان رقیب خودروهایی همچون رنو لوگان عرضه کرد. پژو 207آی تولیدی در ایران نیز همان پژو206 پلاس است که تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و سطح تکنولوژی و مکانیک آن بسیار پایینتر از پژو 207 واقعی است.
گودرزی درباره تفاوت پژو207 عرضه شده در بازارهای اروپا با پژو206 گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تکنولوژی موتور، به کارگیری فرمان الکتریکی، بهبود سیستم تعلیق و ارتقای سطح ایمنی خودرو از جمله تفاوتهای این دو مدل خودروست.
وی خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو206 پلاس و پژو207 حتی در سایتهای عمومی همچون ویکی پدیا نیز به صورت مستند موجود است. [نگاهی به طراحی خودرو جدید پژو]