گروه اجتماعی: در هفدهمین گردهمایی معاونین و مدیران غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بر تدارک و تامین ذخیره استراتژیک دارو به میزان حداقل 10 درصد نیاز سالانه کشور و اعمال مدیریت لازم جهت به روز رسانی این ذخیره تاکید شد.

در این گردهمایی بر ارزشیابی و درجه‌بندی  حوزه‌های غذا و دارو به صورت سالانه تاکید و مقرر شد: نحوه توزیع و سهمیه‌بندی داروهای خاص و کمیاب مورد بازنگری  قرار گرفته و با توجه به الگوی  بیمارخیزی  و نیاز هر منطقه معین شود.

طرح نظارت بر تولیدات در بازار  مصرف دارو، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، تولیدی و وارداتی با لحاظ نمودن شرایط  توانمندی هر حوزه مورد توجه قرار گرفته، اعتبارات مربوطه برای اجرای منطقی و صحیح آن هرچه سریعتر ابلاغ شود.

همچنین بر تدارک و تامین ذخیره استراتژیک  دارو به میزان حداقل 10 درصد نیاز کشور در سال و اعمال مدیریت لازم جهت به روز رسانی این ذخیره  تاکید شد.

این گزارش می‌افزاید: بایدآرم و شاخصه معینی  جهت درج روی  بسته‌بندی کالاهای  تولیدی تحت عنوان "نشانه بهداشت و سلامت کالا" تعیین و اجازه استفاده از آن  روی بسته‌بندی کالاهای تولیدی با توجه به کیفیت و سلامت کالا به واحدهای تولید کننده اعطا شود. همچنین  قرار شد ضوابط مربوط به درجه‌بندی کارخانه‌های تولید دارو و مواد غذایی، آرایشی  و بهداشتی  تدوین و نسبت  به معرفی واحد تولیدی برتر اقدام  تا انگیزه  لازم  جهت ایجاد رقابت سالم  در ارتقای  کیفیت  محصول  دراین  واحدها فراهم شود.
رئیس اداره امور داروخانه‌های وزارت بهداشت از ارزشیابی داروخانه‌های سراسر کشور بر اساس  دستورالعمل  جدید از سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس ارزشیابی  صورت گرفته موارد  تخلف  به مسئول فنی  اعلام خواهد شد.
محمد عبده نژاد در دومین  همایش مدیران  و روسای  ادارات نظارت بر داروی  وزارت  بهداشت با اعلام این که  شناسایی واحدهای فعالتر در ارایه خدمات، ایجاد انگیزه  و رقابت در ارتقای کیفیت خدمات، رعایت حقوق بیماران و مراجعان و تقویت روحیه نظارتی دانشگاه‌ها در بازرسی  از اهداف مهم ارزشیابی داروخانه‌هاست، گفت: قبل از ارزشیابی،  دستورالعمل  به داروخانه‌ها ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 10010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز