گروه شهری: نخستین پردیس‌های سینمایی تهران تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری اکبر تشکری‌نیا، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در مجموعه سینمایی که ترکیبی از مراکز فرهنگی – تجاری است، با عنوان پردیس‌های سینمایی تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: مجموعه رازی در خیابان قزوین (منطقه 11) و مجموعه تماشا در میدان معلم (در منطقه 18) با هزینه‌ای درحدود 5 میلیارد تومان تا پایان این ماه گشایش می‌یابد. تشکری‌نیا گفت: در پردیس‌های سینمایی علاوه بر سالن سینما، رستوران، فضاهای تجاری و پارکینگ، در بخشی هم فضای ورزشی کودکان پیش‌بینی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران پردیس‌های ساخته شده دارای سه سالن بوده و مجموعاً گنجایش پذیرایی از 1600 نفر را دارند.
وی با بیان این‌که احداث پردیس‌های سینمایی در 10 منطقه از تهران در حال اجراست گفت: پردیس سینمایی زندگی با پنج سالن سینما تا پایان امسال در منطقه 5 به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته تشکری‌نیا مجموعه دیگری که در منطقه 2 در حال ساخت است، یک مجموعه بزرگ سینمایی سه‌بعدی است.
تشکری‌نیا در پایان گفت: شهردار تهران بر توسعه پایدار فضاهای فرهنگی تأکید دارند و در حال حاضر نیز طرح جامع فضاهای فرهنگی تهران با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و با نگاه به طرح‌های جامع و راهبردی تهران در دست تهیه است.
مجموعه آفتاب در شرق تهران
 خبر دیگری حاکی از آن است که مجتمع ورزشی، تجاری و پارکینگ آفتاب با زیربنای 12 هزار متر مربع در یازده طبقه در محدوده شرق منطقه 7 تهران در حال احداث است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 7 در گفتگو با سما درخصوص این مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی گفت:  این مجموعه در زمینی به متراژ یک هزار و 150 متر مربع با نظارت معاونت فنی و عمرانی منطقه و توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال احداث است. وی افزود:  بخش ورزشی این مجموعه در قالب ورزشهای توپی و غیر توپی، استخر و سونا و زمین هندبال در 5 طبقه طراحی شده و مابقی طبقات مجموعه آفتاب به صورت 3 طبقه تجاری و 3 طبقه پارکینگ با گنجایش 103 خودرو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
دهقان در زمینه وضعیت پیشرفت پروژه مذکور اظهار داشت:  در حال حاضر سازه نگهبان با 80 درصد پیشرفت در خارج از کارگاه در حال تکمیل شدن است که به زودی در محل نصب خواهد شد.
کد خبر 10050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز