همشهری آنلاین: مدیر کل امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مصوبه مجلس در خصوص معافیت برادر سوم که دو برادر قبلی وی به خدمت سربازی رفته‌اند بر اساس تصمیم ستاد نیروهای مسلح اجرا نمی‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: سال گذشته نمایندگان در پی اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در مجلس اعلام کردند که طبق قانون جدید فرزند سوم خانواده‌ای که دو فرزند آن‌ها پیشتر به خدمت رفته باشند از سربازی معاف خواهند شد که همان زمان اعلام کردیم چنین مصوبه‌ای قابل اجرا نیست و در نهایت مجوزی برای عدم اجرای آن نیز گرفته شد.

این مقام ارشد در ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اما بازهم برخی از رسانه‌ها به این موضوع دامن زدند و عنوان کردند که تصمیم نیروهای مسلح با مصوبه مجلس در تعارض است و حتی موجب غیبت عده ای از مشمولان سربازی بدین واسطه شدند که دائم مراجعه می‌کردند که ما به دلیل مصوبه مجلس غیبت کرده‌ایم. در حالی که ما همان زمان از طریق رسانه‌ها تاکید کرده بودیم که این مصوبه اجرا نمی‌شود و هم اکنون نیز این موضوع را اعلام می‌کنیم.

سردار کمالی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با طرح چنین مسائلی جامعه را دچار سردرگمی می‌کنند و هر بارهم ما این موضوع را تکذیب کنیم بازهم حرف خودشان را تکرار می‌کنند.

مدیرکل امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سئوال که "چرا هماهنگی لازم از سوی ستاد نیروهای مسلح با نمایندگان مجلس برای اعلام نظر نهایی در این باره صورت نگرفت تا چنین شبهاتی به وجود نیاید؟" گفت: چنین مسائلی در حوزه تخصصی نیروهای مسلح است.

این مقام ارشد نظامی درباره معافیت فرزند چهارم خانوار در صورت انجام خدمت سه بردار قبلی گفت: این مصوبه که طرح آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه شده و به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده است تا پایان سال  1389 مهلت دارد و در پایان سال آینده تصمیم گرفته می شود که این مصوبه در سال‌های بعد اجرا شود یا  متوقف شود.

کد خبر 100826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز