مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: پس از گذشت 11 سال از آغاز عملیات ساخت پارکینگ طبقانی لاله و تنها 20 درصد پیشرفت کار، سرانجام ظرف مدت یک سال کار فشرده، این پروژه آماده بهره برداری شد.

به گزارش همشهری محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ 12 طبقه لاله ، دغدغه اصلی خود را از بدو ورود به حوزه اداره شهر و شهرداری اتمام هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمامی دانست که در بعضی موارد حتی تا 20 سال از عمر بلا تکلیفی آنها می گذرد. وی افزود: افتتاح پارکینگ طبقاتی لاله در جهت تحقق همین رویکرد و تعیین تکلیف هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمام مانده تحقق یافته است.

 به گفته شهردار تهران وقتی می شود در عرض 12 ماه کار فشرده پروژه ای نظیر پارکینگ طبقاتی لاله را به سرعت به اتمام رساند 11 سال معطل ماندن این پروژه ترافیکی، ضرر  و زیان به اقتصاد شهر و مزاحمت برای شهر و شهروندان ساکن اطراف این مجموعه قابل توجیه نیست.
وی گفت : شهرداری تهران در راه تامین رفاه شهروندان با فراز و نشیب ها و مشکلات بسیاری مواجه است که امیدواریم با تدبیر، محبت، همدلی و مشارکت شهروندان تهرانی در تمام عرصه ها این مراحل را نیز با موفقیت طی کنیم
وی ضمن تاکید بر ساخت و توسعه فضاهای پارکینگ عمومی و خصوصی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، اعلام کرد: تا پایان امسال 3 هزار و 800 پارکینگ عمومی در سطح شهر احداث خواهد شد.
قالیباف به شهروندان تهرانی اطمینان داد، هم اکنون در اداره شهر رویکرد کاملاً آگاهانه، دقیق و هوشمندانه حاکم است و امورات شهر با استفاده از تجربیات روز دنیا در جهت و اهداف معین و به گونه ای کنترل شده به سرعت به پیش می رود.
بنابراین گزارش ، به منظور احداث پارکینگ 12 طبقه لاله در خیابان فاطمی هزینه ای معادل 110 میلیارد ریال صرف شده است که ظرفیت  پارک حدود یک هزار دستگاه خودرو را دارد. طبقه همکف این پارکینگ  کاربری تجاری،  دو طبقه زیرزمین و طبقات اول تا ششم پارکینگ، و طبقات بالای پارکینگ‌ها تالار پذیرایی و رستوران و کافی شاپ  و اداری است که به شکلی هوشمند با استفاده از دوربین های مدار بسته و سیستم راه بند الکترونیکی اداره می شود.
 قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح پارکینگ طبقاتی لاله درباره لزوم استفاده از سرمایه های بخش خصوصی گفت: تهران سالانه نیازمند 5هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که شهرداری تنها 1300 تا 1400 میلیارد تومان از این رقم را با دریافت عوارض تامین می‌کند و قطعا باید مابقی توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی تامین شود؛ لذا به دنبال بسترسازی‌های لازم در این زمینه و تولید ثروت و سرمایه‌گذاری هستیم.  وی با بیان این که افزایش سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در تهران از طرق مختلف انجام می‌شود تصریح کرد: اشتغال مهمترین دغدغه شهروندان تهرانی است و لذا رونق اقتصادی باید در بخش‌های خدماتی و اشتغال صورت پذیرد که در جلسه‌ای به طور مفصل درباره جزئیات و شیوه‌های توسعه اقتصاد شهری توضیح خواهم داد.
به گفته وی در حوزه فناوری اطلاعات و کارت اعتباری، شهرداری برنامه‌هایی در دستور کار دارد که بیشتر جنبه خدماتی و رفاهی را شامل می‌شود.
مدیریت توقفگاه‌های عمومی
محمود صفارزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در مراسم افتتاح پارکینگ 12 طبقه‌ای لاله گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته به طور متوسط در طول 24 ساعت شبانه روز وسایل نقلیه فقط دو ساعت در حال حرکت بوده و 22 ساعت مابقی را در پارکینگ‌های شخصی یا عمومی ساکن هستند که ضرورت چگونگی مدیریت وسایل نقلیه در حالت سکون یکی از مهمترین موارد قابل توجه در بحث ترافیک هر شهر است.
صفار زاده با تاکید بر ضرورت اجازه پارکینگ سازی در پایتخت گفت: باید تسیهلاتی برای شهروندان تهرانی فراهم شود که مردم با هم برای ساخت پارکینگ در محله یا منطقه خود با یکدیگر مشارکت کرده و در این راه شهرداری نیز با قیمت مناسب زمین برای جذب مشارکت مردمی در بحث پارکینگ سازی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

کد خبر 10123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز