دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: حالا که توفان جشنواره فرو نشسته است، برنامه‌های سینما آرام آرام به حالت عادی بازمی‌گردد

تا با اکران فیلم‌های جدید، هوای تازه‌ای در سینماهای کشور دمیده شود.

هوای سینما که تا پیش از جشنواره، در قرق فیلم‌های کمدی سبک بود، حالا از چهارشنبه با 90 سینما در تهران و شهرستان‌ها در سیطره «به رنگ ارغوان» قرار می‌گیرد. سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده این فیلم به ایسنا می‌گوید: اکران فیلم در 90 سینما در تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود و از شب‌گذشته نیز بیلبوردهای فیلم در سطح شهر نصب شده و برای تبلیغات تلویزیونی هم منتظر تأیید تیزرها از سوی صداوسیما هستیم.

تیزر تبلیغاتی این فیلم را آرش معیریان ساخته و قرار است از امروز از تلویزیون پخش شود. ضمن آنکه تبلیغات فیلم در سطح شهر هم با نصب بیلبوردهای خیابانی شروع شده است.  در‌این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که بعد از گذشت 6 سال اکران عمومی می‌شود، حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، بهناز توکلی، مهرداد ضیائی، کوروش تهامی، رضا بابک، فرهاد قائمیان، مزدک رستمی، وحید سیفی، هزال شریفی، محمدعلی اینانلو و امیرحسین کهرم به ایفای نقش می‌پردازند.

ساداتیان درباره تغییرات احتمالی به رنگ ارغوان هم به فارس می‌گوید: هیچ صحنه‌ای از نسخه جشنواره‌ای «به رنگ ارغوان» کم نشده و فیلم با همان تدوین راهی اکران عمومی خواهد شد. این نسخه، همان کپی جشنواره است و خوشبختانه هیچ تغییری نسبت به آن نکرده است.

به رنگ ارغوان 12 هفته قرارداد اکران دارد و بر این اساس، پس از پایان نمایش فیلم در ماه اسفند، براساس قرارداد، فیلم در سال 89 نیز روی پرده می‌ماند. اما همراه به رنگ ارغوان، فیلم‌های «عیار 14» (پرویز شهبازی) در گروه سینمایی قدس، «محافظ» (جواد کاسه‌ساز) در گروه سینمایی آزادی و «شب» (رسول صدرعاملی) در گروه سینمایی آفریقا اکران می‌شوند.

فیلم‌هایی چون «به کبودی یاس»(جواد اردکانی)، «شب حورا» (شهاب ملت‌خواه)، «هر شب تنهایی» (رسول صدرعاملی)، «پنجمین سوار سرنوشت» (سعید مطلبی)، «حیران» (شالیزه عارف‌پور) و «شبانه» (کیوان علیمحمدی و امید بنکدار) نیز در سالن‌های آزاد روی پرده هستند.

به گفته علی سرتیپی، پخش‌کننده هر شب تنهایی، اکران این فیلم طی روزهای گذشته در 11 سینما ادامه داشته و به‌طور میانگین روزی 5 میلیون تومان فروخته است و تنها روز شنبه گذشته این فیلم نمایش نداشته است.  

فیلم «هر شب تنهایی» روایت عطیه نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیوست. او هر روز به سؤالات شنوندگان این برنامه پاسخ می‌دهد و به آنها توصیه می‌کند با همسرشان چگونه باشند تا زندگی   بهتری داشته باشند. عطیه به شهر مقدس مشهد آمده است، اما او درگیر مسائل خود و همسرش است و مشکلی دارد که حل نشدنی است و... در این فیلم، لیلا حاتمی، حامد بهداد، مرجان قره‌جه، محسن کریمی، علی بکائیان و تعدادی از بازیگران تئاتر مشهد به ایفای نقش می‌پردازند.

پس‌لرزه‌های جشنواره

اول اینکه مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر عصر27 بهمن برگزار می‌شود. اما چرا با این همه تاخیر، معلوم نیست. البته آنطور که روابط عمومی جشنواره اعلام کرده است، مراسم اختتامیه این بخش روز سه‌شنبه 27 بهمن همزمان با نخستین روز ماه ربیع‌الاول از ساعت 18:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلم‌های اول و دوم برای داوران بخش تجلی اراده ملی از 7 تا 15 بهمن در سالن نمایش بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درآمد و به‌زودی نتایج داوری این بخش در اختیار دبیرخانه قرار می‌گیرد تا در مراسم اختتامیه اعلام شود.

دوم اینکه در آیین اختتامیه جشنواره در شهرهای مختلف کشور، فیلم‌های «طلا و مس»، «نفوذی»، «به رنگ ارغوان» و «شب واقعه» به‌عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شدند. امسال علاوه بر تهران در 11‌مرکز استان و 3 شهرستان هم جشنواره فجر برگزار شد و این بار مردم این شهرها هم توانستند فیلم‌های جشنواره را به‌صورت همزمان تماشا کنند.

تماشاگران درخراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، اصفهان، همدان، مازندران، سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های چالوس و خرمشهر امسال این بخت را داشتند که فیلم‌ها را ببینند و نظر بدهند که نهایتا فیلم‌های یادشده را انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 101616

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز