گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران بودجه جاری شهرداری تهران برای سال آینده را با مبلغی بالغ بر یک‌هزار و 333‌میلیارد تومان و بخش‌های باقیمانده از بودجه عمرانی سال‌89 شهرداری را که به بودجه‌های معاونت‌های شهرداری اختصاص دارد به تصویب رساندند.

براساس این گزارش، یکشنبه گذشته در جریان ادامه بررسی بودجه عمرانی سال 89 شهرداری، بودجه سال آینده معاونت ترافیک و حمل‌ونقل (حدود یک‌هزار و 167میلیارد تومان) به تصویب رسید که از این میزان 871 میلیارد تومان به متروی تهران اختصاص یافت که 760 میلیارد تومان آن مربوط به سرفصل کمک سرمایه‌ای به شرکت متروست.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و  بودجه شورای شهر تهران، در جریان ارائه این بخش از لایحه بودجه شهرداری گفت: به میزان سهم شهرداری برای کمک سرمایه‌ای به مترو، دولت نیز به همین میزان در کمک به مترو سهم خواهد داشت.

بخش دیگر سرفصل بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به احداث و توسعه پارکینگ‌های طبقاتی اختصاص دارد که برای این بخش در سال 89 نیز 5میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.

جعفر تشکری‌هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران، در این باره گفت: تهران به 430هزار فضای پارک خودرو نیاز دارد که شهرداری با منابع موجود قادر به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست، بنابراین در‌نظر داریم از سال آینده توسعه و احداث پارکینگ‌های طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی و عمومی صورت گیرد که برای این موضوع نیز باید از روش‌های الزام‌آور و تشویقی استفاده کرد.

در ادامه جلسه، بودجه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بررسی و با رقمی بیش از 180میلیارد تومان به تصویب رسید. در جریان بررسی بودجه شهرداری، معصومه ابتکار پیشنهاد اختصاص بودجه‌ای به ساماندهی جماران را داد که با موافقت اعضای شورای شهر تهران مواجه و مقرر شد، ردیفی در بودجه عمرانی سال آینده برای ساماندهی این محل اختصاص یابد و پروژه از سال آینده آغاز شود.

خادم در این باره گفت: برای ساماندهی جماران، اعتباری حدود 40 میلیارد تومان لازم است که در حال حاضر با توجه به کمبود منابع تنها می‌توانیم درصدی از این مبلغ را لحاظ کرده و مابقی اعتبار در سال‌های آینده تامین شود.

در ادامه جلسه، بودجه معاونت شهرسازی با مبلغی حدود 210 میلیارد تومان و بودجه معاونت مالی اداری با مبلغی بیش از 763 میلیارد تومان به تصویب رسید.

از سوی دیگر، بودجه سال آینده معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و تحقیقات و برنامه‌ریزی توسعه شهری و نیز بودجه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی به‌ترتیب با ارقامی بالغ بر 137میلیارد تومان، 125 میلیارد تومان و 10‌میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای شهر رسید. همچنین اعتبار عمرانی تخصیصی به مناطق 22گانه شهرداری تهران با رقمی بیش از یک‌هزار و 320 میلیارد تومان به تصویب رسید.

کد خبر 101626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز