گروه اجتماعی - علی اصغر محمدی: استادان سکولار به درد دانشگاه‌های ایران نمی‌خورند و باید در جای دیگری به جز دانشگاه کار کنند.

وزیر علوم در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در دانشگاه به استادانی نیاز داریم که التزام به ولایت فقیه دارند و به‌هیچ‌وجه به استادانی که جهان بینی اسلامی را قبول ندارند نیاز نداریم.

کامران دانشجو گفت: دانشگاه محل تربیت و آموزش و کارخانه آدم‌سازی است و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود. ما نیازمند دانشگاه‌های ارزشمدار هستیم؛ دانشگاهی که علم و ایمان را در کنار هم داشته باشد. با این دید استادانی که این نگاه را ندارند باید در جایی دیگر مشغول شوند.

وی اعلام کرد: دانشگاهیان کشور همراه ولایت، مردم و انقلاب هستند و تعداد انگشت‌‌شماری از آنها نمی‌توانند نگاه مردم به دانشگاه را عوض کنند

به گفته وزیر علوم، جناحی عمل کردن سمی مهلک برای دانشگاه است و اگر دانشگاه جناحی عمل کند حتما به آموزش عالی کشور خیانت کرده است؛ چراکه وظیفه دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص و متعهد برای نظام است و به هیچ وجه نباید نگاه جناحی اعمال کرد.

قانون حذف کنکور باید اجرا شود

وزیر علوم درباره قانون حذف کنکور گفت: قانون حذف کنکور باید اجرایی شود و یا اینکه قانونگذار آن را تغییر دهد، باید دنبال راهکارهایی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور باشیم.

وی اظهار کرد: مطالعات و تحقیقاتی در این زمینه صورت پذیرفته است، ‌باید روش‌های مناسب برای جذب دانشجوی متعهد و توانمند براساس اهداف قانونگذار انتخاب و اجرا شود.
تمدید برنامه چهارم

دانشجو درباره قانون حذف کنکور تا سال 90 و اجرای آن تا پایان برنامه چهارم تصریح کرد: گویا برنامه چهارم یکسال تمدید خواهد شد. بر این اساس برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که بتوانیم قانون حذف کنکور را تا پایان سال 91 به‌صورت کامل اجرایی کنیم و از سال آینده برنامه‌ریزی به‌نحوی انجام می‌گیرد که به‌تدریج این قانون عملیاتی شود.

وی گفت: در کنکور امسال نسبت به سال گذشته تغییری اعمال نمی‌کنیم اما از سال آینده این تغییرات با هماهنگی کمیته 5 نفره اعمال می‌شود.

وزیر علوم درباره طرح بحث سهمیه‌های کنکور در مجلس و حذف 20 درصد سهمیه متاهلین تصریح کرد: من مجری هستم و آنچه قانون شود را اجرا می‌کنم. در این باره نیز ما نهایت همکاری را با مجلس و کمیسیون آموزش داشته‌ایم؛ به‌نحوی که آن را در کنکور کارشناسی ارشد امسال اعمال نکردیم. موضوعی را که مجلس تصویب کند، قانون است و ما آن را اجرا می‌کنیم.

وقتی که شهر به هم ریخت

رئیس سابق سازمان سنجش در آیین تودیع خود خطاب به وزیر علوم گفت: «زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری که شهر به هم ریخت ما در همان زمان کارت آزمون توزیع می‌کردیم و همه از بابت برگزاری آزمون در آن شرایط ابراز نگرانی می‌کردند، اما آزمون با سلامت کامل برگزار شد.»

کد خبر 102109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز