گروه اقتصادی: هنوز در مورد نحوه توزیع بنزین در سال‌آینده تصمیمی اتخاذ نشده و درخواست کرده‌ایم که تا 25 اسفند این تصمیم به شرکت پخش برای برنامه‌ریزی اعلام شود.

فرید عامری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: درصورت اعلام نظر نهایی دولت در مورد نحوه توزیع بنزین و قیمت آن در 25 اسفند، شرکت پخش 5 روز زمان کافی برای اعمال برنامه نرم‌افزاری و تحویل سوخت به‌خودروها در سراسر کشور دارد.

وی از ذخیره کافی بنزین برای تامین سوخت در نوروز و هنگام تعطیلات خبر داد و افزود: بیش از 2هزار نفتکش هنگام تعطیلات کار سوخت‌رسانی به مراکز تمرکز مسافر در کشور را انجام خواهند داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از برنامه‌ریزی و تجهیز گروه‌های مختلف برای رفع مشکلات توزیع بنزین در کشور خبرداد و گفت: طرح نوروزی شرکت ملی پخش از 25 اسفند امسال شروع می‌شود و 15 فروردین سال آینده نقطه پایان آن پیش‌بینی شده است.

هیچ نگرانی‌ای برای تحریم بنزین نداریم

به گفته این مقام وزارت نفت، ذخیره‌سازی‌ بنزین کشور بالاست و یک میلیارد لیتر بیش از سال گذشته ذخیره‌سازی‌ شده است. این مقام دولتی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید بنزین در شرایط ضروری در شرکت ملی پتروشیمی را خوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ نگرانی‌ای نسبت به تحریم بنزین وجود ندارد.

همکاری شهرداری برای رفع مشکل جایگاه سوخت

عامری با اشاره به اقدام شهرداری تهران برای رفع مشکل احداث جایگاه در تهران با برنامه‌ریزی برای اختصاص 60 قطعه زمین تأکید کرد: سازمان صنایع و مشاغل شهرداری تهران به‌زودی 60 قطعه زمین به شرکت ملی پخش معرفی می‌کند و اگر این زمین‌ها مشکل فنی نداشت به جایگاه‌های عرضه گاز تبدیل می‌شود.عامری همچنین گفت: برای کاهش زمان انتظار مردم در صف جایگاه‌های عرضه گاز در تهران، نازل‌های 27 جایگاه افزایش یافته است.

عامری ادامه داد: تا پایان امسال 35 جایگاه دیگر به تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور افزوده می‌شود.

کد خبر 102218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز