همشهری آنلاین: بانک توسعه آسیا اعلام کرد که تا 300 میلیون دلار برای تامین مالی به منظور کمک به هند برای توسعه تجارت‌های کوچک و متوسط این کشور تخصیص می‌دهد.

خبرگزاری آلمان از مانیل گزارش داد، این بانک که مقر آن در مانیل است، اعلام کرد هیات مدیره‌اش وام 50 میلیون دلاری و خط اعتباری تا 250 میلیون دلار را برای این پروژه تایید کرده است.

این بانک اعلام کرد شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط اسباب امرار معاش حدود 65 میلیون نفر را در هند فراهم می‌کنند که بسیاری از آنان زنانی هستند که در زاغه‌ها و جوامع فقیر زندگی می‌کنند.

بانک توسعه آسیا اعلام کرد این وام به بانک دولتی توسعه صنایع کوچک تخصیص می‌یابد تا به شرکت‌هایی انتقال یابد که آنقدر بزرگ نیستند تا به امکانات وامی بانک‌های معمولی دسترسی داشته باشند.

خط اعتباری هم به بانک‌های تجاری بخش عمومی امکان می‌دهد وجوهی را در میان و بلندمدت از محل بازار سرمایه بین‌المللی به منظور اعطای وام به مشتری‌های دارای تجارت‌های کوچک‌تر تخصیص دهند.

بانک توسعه آسیا اعلام کرد، این پروژه به حدود 30 هزار تجارت منفعت می‌رساند و دستکم 7500 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند. این پروژه همچنین به توسعه بازار سرمایه داخلی از طریق عرضه بانک‌های هند به بازارهای بین‌المللی کمک می‌کند.

کد خبر 102336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز