گروه شهری: اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران برای برگزاری هر چه ایمن‌تر شب چهارشنبه آخر سال تشریح شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران10 اسفند در همایشی که با هدف بررسی راهکارهای برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر با حضور مقام‌های مسئول برگزار شد، در این باره گفت: آموزش والدین، آموزش کودکان و گروه‌های سنی در معرض خطر و اقدامات محیطی لازم برای اینکه چهارشنبه‌سوری بدون خطری داشته باشیم صورت گرفته است.

محمدرضا حاجی‌بیگی در همایش چهارشنبه سوری ایمن با اعلام این مطلب ادامه داد: در سال‌های اخیر با افزایش آگاهی مردم حوادث این روز کاهش پیدا کرده است. وی تأکید کرد: از افزایش بی‌نظمی در جامعه در شب چهارشنبه آخر سال جلوگیری می‌کنیم.

حاجی‌بیگی افزود: نمی‌خواهیم چهارشنبه آخر سال را تایید یا رد کنیم بلکه می‌خواهیم با تعامل، چهارشنبه‌سوری بدون خطری داشته باشیم.

به گزارش همشهری، در سال‌های اخیر شهرداری تهران مکان‌هایی را برای برپایی مراسم چهارشنبه سوری در سطح شهر در نظر گرفته تا شهروندان به دور از خطر، این شب را سپری کنند و این اقدام باعث شده آمار حوادث این روز کاهش قابل‌توجهی داشته باشد.

جرم توزیع مواد محترقه، همپایه مواد‌مخدر

مرتضی طلایی نیز با الزامی شمردن تشکیل ستاد ساماندهی شب چهارشنبه آخر سال  در طول سال گفت: اگر کسی اکلیل و سرنج به دست جوانان می‌دهد جرمش مساوی با پخش تریاک و هروئین است و باید این افراد را در وسط شهر مجازات کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با ابراز نگرانی از اینکه چهارشنبه‌سوری با وندالیسم پیوند بخورد، گفت: باید هوشمندانه برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم تا این جشن ابزاری جهت افزایش روحیه شادی و نشاط اجتماعی شود. باید مکان مناسب مانند پارک‌ها و استادیوم برای برگزاری این جشن ایجاد کنیم. ما چند جشن ملی در سال داریم و نباید این جشن‌ها را نادیده بگیریم.

برخورد با اخلالگران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه 21 تن مواد محترقه قاچاق تحت پوشش دستمال کاغذی وارد کشور شده که توسط پلیس آگاهی توقیف شد، گفت: وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت در جامعه است و در حوزه تهران این مسئولیت به ما محول شده است.

اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث صورت گرفته است و ان‌شاء‌الله به موضوع مقابله نمی‌رسیم. افرادی که قصد داشته باشند در این روز اخلالگری کنند با آنها برخورد می‌شود. خانچرلی با اشاره به اینکه استقرار نظم و امنیت هدف نیروی انتظامی در روز سه‌شنبه آخر سال است، ادامه داد: از هرگونه راهبندان و ترافیک‌ مصنوعی، تحرکات و اقدامات ایذایی و اخلالگری افراد فرصت‌طلب پیشگیری خواهیم کرد.همچنین از مالکین مغازه‌های رنگ‌فروشی تعهد گرفته‌ایم تا مواد محترقه توزیع نکنند.

کد خبر 102608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز