رئیس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهینامه تخصصی «ازدواج» برای خواستگاری خبر داد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افتتاح سامانه الکترونیک ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آینده گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک ازدواج، به جوانانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند، گواهینامه تخصصی «ازدواج» اعطا‌ می‌شود.

وی عنوان کرد: به‌دنبال این هستیم که تا 2 سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد که خواستگار این دوره‌ها را گذرانده باشد.

وی با بیان اینکه این گواهینامه به این‌ معناست که جوانان الفبای زندگی را می‌دانند و درک متقابل از یکدیگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته، براساس پیشنهاد تعدادی از استادان به رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه در حوزه ازدواج جوانان نیاز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به اینکه طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد و سازمانی نیز متولی امر ازدواج نیست، این نیاز دیده شد.

وی با اشاره به اینکه 40 نفر از استادان برجسته کشور در حوزه مشاوره به‌عنوان اعضای هیأت علمی این سامانه انتخاب شده‌اند، گفت: 24/5‌میلیون جوان در کشور وجود دارد که حدود 13‌میلیون در سن ازدواج هستند و با این حجم جمعیتی ناگزیر شدیم تا از طریق آموزش‌های از راه دور برنامه‌هایی را آغاز کنیم.

زنگنه تصریح کرد: از این تعداد همه می‌توانند در این سامانه که شبیه دانشگاه مجازی اقدام می‌کند، ثبت‌نام کنند. وی همچنین اظهار داشت: در پایان هر هفته آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود و سپس پس از پایان دوره که حدود 3 ماه است، کسانی که موفق شوند گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان استان تهران تأکید کرد: به‌دنبال مدرک‌گرایی نیستیم. با توجه به اینکه در حال حاضر رشته‌هایی در زمینه خانواده در قالب دوره‌های پودمانی ارائه می‌شود و افراد بعضاً ‌به‌دنبال کسب مدرک هستند.

کد خبر 103120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز