جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین مقبره‌ نخستین امپراطور چین و ارتش سربازان خاموش کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از «آرکئولوژی نیوز»، با کشف دروازه جدید مقبره‌ اولین امپراطور چین که به مقبره‌ "ارتش سربازان خاموش" شهرت دارد، شمار دروازه‌های این اثر تاریخی شاخص جهان که یکی از محوطه‌های تاریخی ثبت‌ شده کشور چین در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است، به رقم چهار رسید.

این دروازه که در سمت شمالی مقبره قرار گرفته است، ‌٩٣ متر ارتفاع و هفت متر عرض داشته و در حدود ‌٤٠٠ متر با دیوارهای شرقی و غربی مقبره فاصله دارد. همچنین سکوئی ساخته شده از خشت در بخش غربی و شرقی دیوار شمالی مقبره کشف شده است.

البته دروازه شمالی که درحدود ‌٤/٤ متر طول داشته، در طی سال‌های گذشته به‌ طور کامل تخریب شده و این‌طور به نظر می‌رسد که در هزاران سال قبل، برای ساخت آن از چوب استفاده شده است.

کشف جدید، فرضیه‌ محققین چینی در این زمینه‌ را که جهت مقبره‌ اولین امپراطور چین از شمال به جنوب بوده تایید می‌کند.

مقبره‌ اولین امپراطور چین که در فاصله بین سال‌های ‌٢٢١، ‌٢١٠ پیش از میلاد مسیح (ع)، بر امپراطوری چین حکومت می‌کرد، در سال ‌٢١٥ پیش از میلاد مسیح (ع)، احداث شده و به‌ دلیل وجود هزاران مجسمه‌ سفالی از سربازان، ارابه‌های جنگی و اسب که به ارتش سربازان خاموش شهرت یافته‌اند، شهرت جهانی دارد.

مقبره‌ اولین امپراطور چین در سال ‌١٩٧٤ توسط یک کشاورز کشف شد و از آن زمان تاکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری چین تبدیل شده است.

کد خبر 103292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز