گروه بورس: فعالان بازار سرمایه ایران سال آینده 11میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی و 2 میلیارد دلار اوراق صکوک در بازار جهانی عرضه می‌کنند

به گزارش همشهری، محمد آرام مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: شرکت تامین سرمایه امین، اقداماتی را در 2 کشور کره‌جنوبی و انگلیس برای انتشار این اوراق انجام داده است که در سال آینده اجرایی خواهد شد.

شرکت تامین سرمایه امین تمرکز خود را روی 2 بخش انتشار و عرضه خصوصی اوراق مشارکت ارزی با مجوز سازمان بورس یا بانک مرکزی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و انتشار صکوک معطوف کرده است.

او حجم بازار اوراق اسلامی صکوک را در جهان 1100میلیارد دلار تخمین زد و توضیح داد: برنامه‌هایی برای انتشار 2 میلیارد دلار اوراق صکوک در بازار سرمایه جهانی داریم. او همچنین به مذاکرات این شرکت با سازمان بورس و بانک مرکزی برای تاسیس‌ صندوق سرمایه‌گذاری ارزی اشاره کرد و گفت: شورای بورس تاسیس این صندوق را منوط به‌نظر بانک مرکزی کرده است.

با توجه به مذاکرات انجام شده با مدیران بلندپایه بانک مرکزی و نظر مثبت آنان، به احتمال فراوان صندوق سرمایه‌گذاری ارزی از سال آینده ایجاد می‌شود. آرام تصریح کرد: ماهیت این صندوق سرمایه‌گذاری ارزی، عملیات تنزیل اعتبارات اسنادی است که می‌تواند برای بانک مرکزی و بازار سرمایه جذاب باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در ادامه از انتشار 2‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی طرح‌های بزرگ با همکاری این شرکت در سال 89 خبر داد و افزود: درمجموع برای تامین مالی 8 طرح فولادی، پالایشگاه نفت شازند اراک، پالایشگاه نفت اصفهان و چند طرح ساختمانی بزرگ و نوسازی بافت‌های فرسوده، 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال آینده با همکاری این شرکت منتشر خواهد شد.

آرام افزود: در کنار توسعه فعالیت صندوق امین گلوبال، در هفته اول بعد از تعطیلات نوروزی پذیره نویسی صندوق با درآمد ثابت امین ملت با سرمایه 50 میلیارد تومانی و تضمین سود حداقل 5/16 درصدی آغاز خواهد شد.

او درباره عملکرد این شرکت گفت: طی سال‌جاری در حوزه پذیره‌نویسی و تعهد پذیره‌نویسی حدود 850 میلیارد تومان برای 3 پروژه پالایشگاه آبادان با ظرفیت 6 میلیون تن، 8 طرح فولادی با ظرفیت 8 میلیون تن و بازسازی بافت‌های فرسوده به میزان یک میلیون متر مربع تأمین مالی شد. او افزود: سال آینده با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی‌، 2 سمینار درباره توسعه ابزارهای مالی برگزار خواهد شد.

کد خبر 103537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز