پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه با اختصاص دادن یک بندر و یک فرودگاه به عنوان مبادی ورودی قبرس به این کشور از بلوکه شدن مذاکرات خود با اتحادیه اروپا جلوگیری کرد.

به نوشته روزنامه ال موندو،سخنگوی ریاست فنلاندی اتحادیه اروپا ضمن بیان مطلب فوق گفت:این امر در‌های مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا، که تقریبا طی روز‌های گذشته به حالت تعلیق در آمده بود را باز می‌کند.[سابقه موضوع]

ترکیه طی پیامی که روز چهارشنبه 6 دسامبر (15 آذر ) به مقر اتحادیه اروپا ارسال کرد، این اتحادیه را از تصمیم جدید خود آگاه ساخت.این پیام از سوی ترکیه درست در آستانه اجلاس وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا ارسال شد.وزرای اروپایی در نظر داشتند در اجلاس آتی خود در روز پنجشنبه، وضعیت عضویت ترکیه در این اتحادیه را به بحث و بررسی بگذارند.

اما مدتی بعد یکی از سخنگویان وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر گشودن یکی از بنادر و فرودگاه‌های خود بر قبرس است.این سخنگو اما از اعلام جزییات این مذاکرات خودداری کرد.

گشایش بنادر و فرودگاه‌های ترکیه مساله‌ای بود که ادامه گفت و گو‌ها بر سر عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را با تعلیق مواجه کرده بود.

کد خبر 10360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز