همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: فلسطینیان، با اقدامات خشونت‌آمیز خود از طریق اعتراض‌های اخیر نسبت به افتتاح معبد خراب در قدس، موجب تحریک اسرائیلی‌ها شدند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در کنفرانس سالانه کمیته‌ روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) اظهار داشت: مسئولان فلسطین با بزرگ نمایی و ارائه تعریفی اشتباه از مساله بازسازی معبد خراب، باعث به راه افتادن اقدامات خشونت آمیز شده‌اند.

هیلاری کلینتون در جمع اعضای آیپک که لابی قدرتمند یهودی آمریکا به شمار می رود، گفت:مسئولان فلسطینی با معرفی اشتباه طرح اسرائیل برای بازسازی معبد خراب و فراخواندن افراد برای دفاع از اماکن اسلامی تنها باعث تحریک افراد به خشونت شده‌اند.

وی در ادامه افزود: به نظر من این اقدام تحریک‌آمیز بسیار زشت است و باید آن را محکوم کرد چرا که بی‌دلیل باعث تنش می‌شود و دستیابی به صلح را به تعویق می‌اندازد.

وی همچنین تاکید کرد: اسرائیل باید گام‌هایی دشوار و حیاتی را در قبال فرآیند صلح خاورمیانه بردارد.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی فلسطین الیوم، کلینتون همچنین اظهار داشت: آمریکا هرگز از تعهدات خود مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه ایران در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای این کشور چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وی گفت: دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به تضمین صلح و امنیت برای اسرائیل پایبند است اما توسعه ساخت‌وسازها در بیت‌المقدس و شهرک‌های یهودی‌نشین را مانعی پیش روی صلح می‌داند و معتقد است این اقدامات در تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن طرفین اسرائیلی و فلسطینی به میز مذاکرات مانع‌تراشی می‌کند.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازها در قدس، اختلافات بین آمریکا و اسرائیل را فاش ساخت و عده‌ای در منطقه تلاش می کنند تا از این اختلاف‌ها سوء استفاده کرده و مانع از قدرت واشنگتن جهت ایفای نقش حیاتی در فرآیند صلح شوند.

این در حالی است که فیلیپ کراولی، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرد: واکنش اسرائیل نسبت به درخواست‌های آمریکا برای از سرگیری صلح مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: گفت‌وگوها بین دولت آمریکا و دولت اسرائیل درخصوص تصمیم اخیر اسراییل مبنی بر ساخت 1600 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری ادامه دارد و واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به درخواست‌های آمریکا مثبت بوده است.

کد خبر 103806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز