همشهری آنلاین: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در یکصد و بیست و دومین اجلاس بین‌المجالس عازم تایلند شده است، بعدازظهر 6 فروردین به وقت محلی وارد بانکوک شد

و در فرودگاه سورنابوم  رئیس گروه دوستی پارلمانی سنای تایلند از اعضای این هیئت استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از بانکوک، اجلاس بهاره‌ای پی یو ؛ IPU از شنبه 7 فروردین آغاز به کار میکند و تا14فروردین ادامه خواهد داشت.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ریاست هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران را در این اجلاس برعهده دارد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس و کاظم جلالی دبیرکل گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، محمد سقایی، ناصر سودانی، قدرت‌الله علیخانی، جواد جهانگیرزاده، حسین حسنی، عزت‌الله یوسفیان ملا و طیبه صفایی و فاطمه آجرلو از دیگر اعضای این هیئت پارلمانی هستند.

همچنین در حاشیه اجلاسIPU نخستین نشست هماهنگی مجمع مجالس آسیایی          (Asian Parliamentary Assembly) در سال2010 با حضور نمایندگان پارلمان‌های آسیایی برگزار خواهد شد.

مجمع مجالس آسیایی، عضو ناظر اتحادیه بین‌المجالس است و دکتر محمد هادی نژاد حسینیان دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این نشست حضور خواهد داشت.

اتحادیه بین‌المجالس در سال1889تاسیس شد و مقر دائمی آن در ژنو سوئیس است.

این اتحادیه یک سازمان چند جانبه غیردولتی متشکل از پارلمان‌های ملی سراسر جهان است.

IPU با پیشبرد مذاکرات سیاسی و اتخاذ سازوکارهایی برای پیشگیری از مناقشات و حل و فصل آنها از طریق گفتگوهای چند جانبه و دیپلماسی پارلمانی برای ارتقای صلح در جهان می‌کوشد.

بحث و بررسی درباره اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان با مفهوم کلی «پارلمان در کانون مصالحه سیاسی و حسن زمامداری» و همکاری و مسئولیت مشترک در مبارزه جهانی علیه جرایم سازمان یافته در دستور کار نشست بهاره IPU قرار دارد.

کد خبر 103859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز