دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چاپ اوّل کتاب پژوهشی "عالم ذر" نوشته حسین صدری‌نیا از سوی انتشارات سایه‌روشن به بازار کتاب عرضه شده است

به گزارش همشهری‌آنلاین مولف در این کتاب  روابط ، ارتباطات وتعاملات انسان در «عالم ذر» را با استناد به قرآن کریم وتفاسیر دانشمندان شیعه وسنی مورد بررسی قرار  داده‌است.

فصل اوّل این کتاب به تبیین عوالم هستی (دنیا وآخرت) و عوالم خاص انسانی می‌پردازد وسیرتکوینی زندگی انسان را درقالب عوالم قبل از دنیا ، دنیا و بعد از دنیا تشریح می‌کند.

مؤلف درفصل دوم کتاب ، نظریات مطرح در مورد منشأخلقت هستی وانسان را بررسی و درهمین چارچوب به دو نظریة عمدة «وحدت انواع» و«استقلال انواع» اشاره کرده است.در ادامة همین بحث درذیل نظریة وحدت انواع همچنین نظریة تکامل انواع داروین مورد نقد وبررسی قرار گرفته است.

صدری‌نیا درفصل سوم ارتباطات تکوینی وتشریعی آدم وبنی آدم در«بهشت برزخی» و «عالم ذر» را تبیین کرده ومصادیق آن را به تفصیل برشمرده است.

     دراین بخش همچنین تصریح شده که میثاق بشر با خالق خویش درعالَم ذر مورد تأکید قرآن کریم است و همة مفسران نیز بر آن صحه گذارده اند ، همچنانکه شعرای بزرگ ایران نیز این موضوع را بارها در اشعار خود خاطرنشان ساخته اند چرا که انسان بی هدف به دنیا نیامده وبه حال خود نیز رها نشده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین عالم ذر به عالمی می‌گویند که همه انسان‌ها قبل از به دنیا آمدن، آن را سپری‌کرده‌اند و بر اساس فرموده قرآن کریم جزء عوالم قبل از دنیا به شمار می‌رود که علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان نیز آن را در زمره عوالم قبل از دنیا تفسیر کرده است

صدری نیا پیش از این نیز کتاب  «ارتباط هستی وانسان با خدا»(تکوینی وتشریعی) را توسط نشر سایه‌روشن به بازار کتاب عرضه کرده بود.[انتشار کتاب ارتباط هستی و انسان با خدا]

روابط، ‌ارتباطات و تعاملات انسان؛ عالم ذر: مولف:حسین صدری‌نیا/ ناشر: نشر سایه روشن/پخش: پخش جامعه شناسان. قیمت:3000 تومان/ قطع وزیری،216 صفحه

کد خبر 103937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز