گروه شهری: شهردار تهران با مهم ارزیابی کردن انتخابات روز 24 آذرماه خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی شد.

به گزارش سما محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهری ری سخن می گفت، اظهار کرد:  انتخابات پیش رو بسیار ارزشمند و موثر است اما از آنجا که مجلس خبرگان اساس نظام و حکومت ماست انتخابات خبرگان اهمیت ویژه ای دارد.
دکتر قالیباف یکی از وظایف مهم خبرگان را تعیین رهبری در شرایط سختی که دشمنان در کمین هستند دانست و گفت:  وظیفه دیگر خبرگان نظارت بر وظایف و شرایط رهبری است، لذا همه مردم باید با تمام وجود در روز 24 آذر ماه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
شهردار تهران همچنین درباره شوراها گفت:  در اصل 101 تا 106 قانون اساسی بر اهمیت شوراها اشاره شده و بر تصمیم گیری مردم در امورات خود تأکید شده است.
به گفته قالیباف هنگام مراجعه به قوانین در می یابیم که وظایف شوراها از جمله موضوعاتی است که از صبح تا شب در زندگی مردم تأثیر گذار است.
وی افزود:  با وظایفی که در برنامه سوم و چهارم برای شوراها تعیین شده، نقش آنها بسیار برجسته خواهد شد، مخصوصاً در برنامه چهارم که 23 مأموریت دیگر نیز به شوراها واگذار شده است.
قالیباف تاکید کرد:  اگر مردم می خواهند مسائل جاری شهر در محله آنها انجام شود باید با حضور موثر و انتخاب صحیح در این انتخابات شرکت کنند.
شهردار تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شوراها نباید دولتی باشند گفت:  مقام معظم رهبری تاکید کردند که شوراها باید مردمی باشد و از دخالت مستقیم دولت بدور باشد.
شهردار تهران در ادامه به اهمیت تاریخی شهرستان ری اشاره کرد و گفت:  قبلا تهران را به نام ری می‌شناختند و نقش ری در تاریخ و نهضت‌ها برکسی پوشیده نیست.
قالیباف افزود:  زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بدون شک از نظر معنویت سیرابند اما ما نتوانستیم بعد مادی و امکاناتی که زیبنده محیط و آن‌هاست را فراهم کنیم.
از سوی دیگر شهر ری در حریم شهر واقع شده و باید به توسعه شهری و روستایی آن توجه ویژه شود.
 شهردار تهران افزود:  در برنامه طرح جامع که تا قبل از پایان امسال در شورای شهر به تصویب می رسد برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون بافت فرسوده، تملک اطراف حرم و توسعه روستایی تدارک دیده شده و این یکی از افتخارات شورای دوم و شهرداری است که تکلیف سند شهر تهران بعد از بیش از 3 دهه مشخص شده است و با تصویب آن خیلی از مشکلات شهر به‌خصوص منطقه 20 به سامان خواهد رسید.
وی سپس به مسائل فرهنگی و اجتماعی در منطقه 20 اشاره کرد و گفت:  در توسعه اماکن فرهنگی و ورزشی، مسائل عمرانی، طرح جهادی، فضای سبز و خدمات شهری و سیستم مکانیزه جمع آوری زباله اقدامات مناسبی صورت گرفته و خود من نیز به عنوان شهردار به طور مستقیم این مسائل را پیگیری می کنم که کمی و کاستی‌های آن نیز برطرف شود.
شهردار تهران به پایانه‌های اتوبوسرانی که مشکلاتی‌را در مناطق 20، 16 و 5 ایجاد کرده اشاره کرد و گفت:  اتوبوس‌های شرکت واحد در نقاطی از شهر در حجم بالا توقف می کنند که ورود و خروج آنها مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های صوتی برای شهروندان بوجود آورده که به همین دلیل نوع این پایانه‌ها را تغییر می دهیم و آنها را به پایانه‌های کوچکتر تبدیل می کنیم.
از سوی دیگر، شهردار تهران صبح دیروز همزمان با اجرای طرح جهادی 137 در منطقه 19 شهرداری گفت:  با توجه به اینکه عقب ماندگی در جنوب شهر بیشتر است فعالیت‌های عمرانی شهرداری را نیز از این نقطه شهر آغاز کردیم.
وی افزود:  امروز اگر ما بر این باوریم که در فرهنگ بسیج، جبهه و جنگ تربیت شده ایم، این وظیفه بر دوش ما سنگین تر است و به همین دلیل باید فعالیتهای بیشتری نیز در جنوب شهر انجام دهیم.قالیباف در ادامه گفت:  در بخش‌های مربوط به ساخت و ساز، اقتصاد شهری و عمران تا حد توان و با توجه به امکانات شهرداری فعالیتهای زیادی برای شهروندان انجام شده است.
وی افزود:  در بخش تربیت و مسائل اجتماعی توسعه مراکز فرهنگی، مساجد و گسترش نقاط ورزشی و فضای سبز کارهای زیادی صورت گرفته و به ویژه ایجاد فضاهای مناسب برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از جمله کارهای مهم انجام شده است.شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آینده با کمک شورایاران محلات مراکز دینی، فرهنگی، اجتماعی و تفریحی بیشتری ایجاد کنیم.
کد خبر 10443

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز