سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: در آستانه سالروز 29 فروردین «روز ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی»، جانشین فرمانده‌کل ارتش به همراه جمعی از معاونان از روزنامه همشهری بازدید کردند.

امیر عبدالرحیم‌موسوی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری با بیان اینکه تهدیدات اخیر اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا برای ما تازگی ندارد، گفت:

این تهدیدات نشان می‌دهد که آنها به نقطه درماندگی رسیده‌اند و از روی درماندگی به این نوع ادبیات روی آورده‌اند.

امیر موسوی ادامه داد: ارتش در همه حال آمادگی پاسخگویی به تمام تهدیدات را دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که بعد از حوادث یازدهم سپتامبر چه تحولات ساختاری در بدنه ارتش برای مقابله با نیروهای دشمن صورت گرفته است، گفت: این تحولات در داخل ارتش مختص به حوادث بعد از یازدهم سپتامبر نیست. ما این تحولات را متناسب با شرایط و پیشرفت‌های روز،  در بخش‌های مختلف ارتش اعمال می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما زیرساختار ارتش را براساس راهبردهای امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب پایه‌ریزی کرده‌ایم و یک ارتش مکتبی و انقلابی را داریم اما بنا به شرایط روز تاکتیک‌ها و شیوه‌های جنگ‌های مدرن را به نیروهای خود آموزش می‌دهیم و اگر در آینده بخواهد جنگی صورت بگیرد این جنگ یک جنگ یکطرفه نخواهد بود بلکه کاملا با مقابله همه‌جانبه نیروهای قوای ما همراه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی اینقدر حماقت به خرج نمی‌دهند که بخواهند به کشورمان حمله‌ای صورت دهند؛ چراکه به عواقب این کار کاملا واقف هستند اما برای ما ارتشی‌ها همیشه تهدیدات، صددرصدی تلقی می‌شود؛ چون همیشه آمادگی مقابله با تهدیدات را داریم.

وی درباره اهداف ارتش در زمان صلح گفت: هدف ما از یک‌طرف ایجاد امنیت برای خودی‌ها و بازدارندگی و ایجاد رعب برای دشمن است.

وی ادامه داد: با نمایش تجهیزات مدرن ارتش از یک‌طرف و برگزاری رزمایش‌ها از طرف دیگر به خودی‌ها و هموطنان این اطمینان را می‌دهیم که توانایی پاسخ به هر تهدیدی را داریم و همیشه آماده دفاع از مرزهای کشور هستیم و از طرف دیگر به دشمن می‌فهمانیم درصورت ورود به این عرصه با تلفات سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

امیر مسیح پور، معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی، امیر صدری معاون جهاد خودکفایی ارتش، امیر سیفی رئیس سازمان حفظ آثار ارتش، سرهنگ تقی‌خانی جانشین معاونت فرهنگی و سازمان عقیدتی ارتش در بازدید دیروز،  امیر عبدالرحیم موسوی را همراهی می‌کردند.

کد خبر 105049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز