چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر فعالیت یک سامانه بارشی در مناطقی از دامنه زاگرس، جنوب‌غرب، سواحل دریای خزر و بتدریج شمال‌شرق کشور می‌باشد

که انتظار می‌رود از بعدازظهر روز چهارشنبه (25 فروردین) از شدت فعالیت آن در غرب و جنوب کشور کاسته شود.

به گزارش سازمان هواشناسی این سامانه کم و بیش در روز پنج‌شنبه (26 فروردین) نیز در مناطق جنوب‌غرب، مرکز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، شمال‌شرق و شرق کشور فعال می‌باشد و انتظار می‌رود که در روز جمعه از مرز شرقی کشور خارج شود.

بر اساس این گزارش در ادامه برسی‌های نقشه‌های پیش‌یابی، نشان می‌دهد که یک سامانه بارشی در روز جمعه در عراق تشکیل می‌شود که از اواخر این روز به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

بخش شمالی این سامانه در شمال‌غرب و بخش جنوبی آن در جنوب غرب فعال خواهد بود. بر‌این اساس:

در روز شنبه 28 فروردین در استان‌های واقع در شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و سپس مرکز، جنوب و جنوب شرق و در روز یکشنبه 29 فروردین در استان‌های واقع در نیمه‌شمالی کشور به ویژه شمال شرق و شرق، بارش باران، وزش باد گاهی رعد و برق بانگرگ و سپس کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است که در روز جمعه تا ظهر شنبه با پیش‌بینی وزش باد و گرد خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی، دید افقی نیز کاهش می‌یابد.

همچنین امروز چهار‌شنبه با نفوذ هوای خنک از سمت شمال کشور، تداوم بارش در استان‌های حاشیه دریای خزر و کاهش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 105130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز