همشهری آنلاین: رسانه‌های خبری جهان کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در تهران را از نگاه خود بازتاب متفاوتی دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره گفت رهبر ایران بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای تاکید کرد تا اعتبار بیشتری به این نکته ببخشد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

الجزیره اعلام کرد آمریکا برخی کشورها را تحت فشار قرار داده است تا در سطح بالا در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ایران شرکت نکنند.

الجزیره گفت پیشنهاد رئیس جمهور برای تشکیل هیات مستقل خلع سلاح هسته‌ای جهانی بمنزله تردید در اعتبار و صداقت کشورهای دارای سلاح هسته‌ای است چون احمدی نژاد پیش از این هم در همین زمینه گفته بود که نمی‌توان امنیت شهر را بدست یک سارق داد.

شبکه بی بی سی عربی با پخش زنده بخشی از سخنان رئیس جمهور در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای گفت رئیس جمهور ایران از برخورد دوگانه غرب با مسئله هسته‌ای در جهان به شدت انتقاد کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد هدف ایران از برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای این است که نشان دهد در عرصه جهانی حضور دارد و منزوی نیست.

این شبکه افزود تهران معتقد است که نشست واشنگتن شکست خورده است به همین علت همه توان خود را جمع کرد و تعداد زیادی از کشورها را به این کنفرانس دعوت کرد و به این ترتیب قدرت و حضور خود را حتی در خصوص مسئله هسته‌ای در مقابل آمریکا عرضه کند.

العربیه همچنین افزود رهبر ایران استفاده از سلاح هسته‌ای را بر اساس مبانی دین حرام اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد به دلیل گسترش دود و خاکستر ناشی از آتشفشان ایسلند در فضای اروپا و لغو پروازها بر فراز این قاره، تعداد زیادی از وزرای امور خارجه این کشورها نتوانستند در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای در تهران شرکت کنند.

آسوشیتدپرس اعلام کرد رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای اعلام کرد سلاح‌های اتمی آمریکا وسیله‌ای برای ترور و ارعاب است.

خبرنگار فرانس 24 و الجزیره انگلیسی اعلام کردند اجلاس تهران پاسخی به اجلاس امنیت هسته‌ای هفته گذشته در واشنگتن است.

خبرگزاری آلمان هدف اصلی ایران را از برگزاری کنفرانس تهران، تلاش دیگر ایران برای متقاعد کردن جامعه بین‌المللی به صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای خود دانست ضمن آنکه هدف تهران، معرفی تل اویو، بعنوان تهدید اصلی هسته‌ای در خاورمیانه است.

فرانس پرس نوشت مقامات بلندپایه ایران امروز درکنفرانس تهران، ‌ آنچه جنایات اتمی آمریکا خواندند محکوم کردند و تعلیق عضویت آمریکا را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار شدند.

کد خبر 105319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز