مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین کنگره بین‌المللی زمین‌شناسی کاربردی طی روزهای 6 الی 8 اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا دکتر حبیب ملائی دبیر نخستین کنگره بین‌المللی زمین‌شناسی کاربردی ایران با اعلام این خبر گفت: در این کنگره علاوه بر موضوعات اصلی علوم زمین همانند اکتشافات و استخراج، معدن نفت، ژئوفیزیک، محیط زیست، مساله پتانسیل‌ها و منابع پایدار زمین شناسی و ... سایر مسایل مرتبط به علوم زمین نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 800 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، افزود: از این بین، حدود 150 مقاله از 30 کشور جهان و حدود 400 مقاله از متخصصان، اساتید و دانشجویان ایران می‌باشد.

به گفته ملایی، در این کنگره مهمانانی از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، کرواسی، سوئد، سوئیس، موراکو، الجزایر، سوریه، عراق، ترکیه، چین و روسیه، بنگلادش، هند، پاکستان، مونته‌نگرو، آذربایجان، ارمنستان، ونزوئلا، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، بلغارستان، سریلانکا، یونان، لبنان، عمان، نیجریه، اتیوپی، دانمارک و ساحل عاج شرکت کرده‌اند.

دبیر این کنگره گفت: 210 مقاله به صورت سخنرانی و 340 مقاله به صورت پوستر پذیرش داشته‌ایم و حدود 380 مقاله به صورت متن کامل برای چاپ در مجموعه مقالات کنگره دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی این چند سال با راه‌اندازی مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی و متعاقبا در دیگر دانشگاه‌های ایران، کارهای تحقیقاتی گسترده و‌ نوینی صورت گرفته است که البته این اتفاق در مراکز تحقیقاتی در دنیا و دانشگاه‌های جهان از پیشرفت بسیار خاصی برخوردار بوده است. [نتایج جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان]

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.iagc.ir می‌تواند مراجعه کنند.

کد خبر 105509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز