گروه سیاسی: همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شوراها، گروههای مختلف فعال در عرصه سیاسی ایران، فهرستهای خود را برای این انتخابات، به ویژه انتخابات شورای شهر تهران نهایی می‌کنند.

مهدی چمران در همین راستا تاکید کرد: ما هنوز امیدوار هستیم در میان اصولگرایان به یک فهرست واحد برسیم.
در حالی که اصولگرایان به سمت وحدت حرکت کرده و طی چند روز گذشته از سه فهرست به دو فهرست اصلی رسیده‌اند، گروههای مختلف اصلاح‌طلب فهرستهای متعددی را منتشر کرده‌اند.
بر این اساس مجمع اسلامی بانوان که یکی از تشکلهای طیف اصلاح‌طلبان است ، دیروز فهرست متفاوت خود با فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان را اعلام کرد. فهرستی که دارای 7 نام متفاوت با فهرست ائتلاف اصلاح طلبان است.
مرتضی حاجی سخنگوی ائتلاف اصلاح‌طلبان هم هفته گذشته فهرست انتخاباتی این ائتلاف را اعلام کرده بود.
اما کار اصلاح طلبان همین جا پایان نمی گیرد .  حزب آزادی یکی دیگراز تشکلهای  عضو جنبش مردمی اصلاحات نیز برای انتخابات شورای شهر تهران فهرست خود را اعلام کرد.در فهرست انتخاباتی حزب آزادی هیچیک از اعضای فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان حضور ندارند.
اما به عکس در جبهه اصولگرایان طی چند روز گذشته اتفاقاتی افتاده است که امید رسیدن این جبهه را به وحدت تقویت می کند .  اقدام جبهه پیروان خط امام و رهبری در حمایت  عام از دو فهرست اصولگرایان یعنی حامیان دولت و حامیان شهردار در این راستا ارزیابی می شود.
البته سیدکمال سجادی سخنگوی این جبهه خبر داد که این جبهه در حال بررسی این موضوع است. قرار است دبیران کل تشکلهای عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست امروز خود موضوع ارایه کردن یا ارایه نکردن فهرست را بررسی کنند.
وی در عین حال پیش بینی کرد پیروزی اصول گرایان هم در انتخابات خبرگان و هم شورا ها قطعی است.
مهدی چمران، رییس ستاد ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان، درباره انصراف جبهه پیروان خط امام و رهبری از ارایه‌ فهرست در انتخابات شورای شهر گفت: حرکت جبهه یک حرکت خوب و اصولگرایانه بود.
هم‌چنین حسن بیادی یکی از اعضای ائتلاف اصولگرایان نیز گفته بود که اکثریت اعضای شورای معتمدین از فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان حمایت کرده‌اند.
در صورت نهایی شدن تصمیم جبهه پیروان خط امام و رهبری برای ارایه نکردن فهرست ، اصولگرایان با دو فهرست ائتلاف اصولگرایان و رایحه خوش خدمت در انتخابات شورای شهر تهران حضور خواهند یافت.
کد خبر 10553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز