پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بررسی با دقت پیشنهادهای مطرح شده در کنفرانس خلع سلاح را که در تهران برگزار شد خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، آندری نسترینکو در جمع خبرنگاران درباره نتایج کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه که در تهران برگزار شد افزود: در این کنفرانس بالاترین مقامات ایران و نمایندگان 50 کشور از جمله روسیه شرکت و راهکارهای خود را برای جلوگیری از اشاعه سلاح کشتار جمعی ارائه کردند.

وی افزود: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم در سخنرانی خود در کنفرانس تهران بر سه موضوع عدم گسترش سلاح کشتار جمعی، خلع سلاح هسته‌ای و کاربرد صلح آمیز انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ریابکوف در حاشیه شرکت در کنفرانس تهران با معاونان دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه ایران دیدار و در باره موضوع هسته‌ای این کشور گفتگو کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری کنفرانس تهران زمینه خوبی برای اجلاس ان پی تی در نیویورک در ماه می میلادی باشد.

نسترینکو در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل سازمان مستقل کنترل فعالیت‌های هسته‌ای گفت: در کنفرانس تهران آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و سایر نمایندگان کشورها پیشنهادهای فراوانی ارائه کردند که باید با دقت بررسی شوند.

کد خبر 105724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز