همشهری آنلاین: زنجیر انسانی بر فراز نقشه خلیج‌فارس در منطقه سنگ مرغان جزیره هرمز دهم اردیبهشت ماه با حضور 200 تن از دانشجویان بومی و مسؤولان فرهنگی کشور تشکیل شد

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت «روز ملی خلیج‌فارس» در جزیره هرمز درحالی برگزار شد که امروز - دهم اردیبهشت ماه - 200 تن از دانشجویان بومی همراه با مردم منطقه بر فراز موج‌های خروشان خلیج‌فارس، نوای همیشه فارس بودن را با تشکیل زنجیره انسانی سر دادند.

این در حالی بود که تصویربرداران و عکاسان اعزامی از این مراسم جا ماندند و آیین بزرگداشت صبح دهم اردیبهشت ماه با افراشتن پرچم ایران و پرچم روز ملی خلیج فارس و عکس یادگاری به پایان رسید.

در این مراسم هنرمندان و مدیرانی هم‌چون ایرج افشار سیستانی محقق و پژوهشگر، جمال شورجه کارگردان، امیر احمدی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک رضایی رییس انجمن موسیقی ایران، فرماندار قشم، فرماندار جزیره هرمز و ... حضور داشتند.

قرار است شامگاه دهم اردیبهشت ماه نمایشگاه عکس، تایپ‌گرافی و نقشه‌های کهن خلیج‌فارس در تالار شهید آوینی هرمزگان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

هم‌چنین در مراسم روز ملی خلیج‌فارس در شهر بندرعباس دو سمفونی با موضوع خلیج‌فارس با عناوین «چکامه خلیج فارس» در سه اپیزود شامل شعر و ملودی‌های علی امیر احمدی به خوانندگی وی و محمد عبدالحسینی و امیر کهکشان اجرا می‌شود که تنظیم و اجرای آن توسط محمد محمدعلی و میثم مروستی خواهد بود.

سمفونی دیگر نیز پوئم سمفونی خلیج‌فارس اثر دکتر قره‌باغی است

کد خبر 106261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز