همشهری‌آنلاین: مرکز منطقه ای توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با تصویب مجمع علمی سازمان یونسکو ، 22اردیبهشت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری می‌رسد

به گزارش مهر، سال گذشته سند همکاری تاسیس مرکز منطقه‌ای علم و فناوری اصفهان میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور و سازمان یونسکو در پاریس به امضا رسید که در مراسم امضای این سند همکاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان یونسکو، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز حضور داشتند.

براساس امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با یونسکو، پارک علم و فناوری اصفهان به عنوان نخستین پارک در منطقه با حمایت و پشتیبانی سازمان یونسکو در برگزاری همایش‌های علمی، انتقال فناوری و رفت و آمد دانشمندان و صاحبنظران علمی قرار خواهد گرفت.

 مقامات سازمان یونسکو و برخی اعضای این سازمان از کشورهای چین، مالزی و کره جنوبی 22 اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حضور خواهند داشت.

هم اکنون چهار مرکز دفتر منطقه‌ای وابسته به یونسکو در کشور وجود دارد اما مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد برای اولین بار است که در ایران ایجاد می‌شود و اهدافی چون آموزش، بررسی و کمک فنی به شرکت‌های دانش محور فعال در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را دنبال می‌کند.

این مرکز توسط کشورمان توسعه و تجهیز شده و امکان بهره مندی دانشمندان و فناوران کشورهای منطقه از امکانات آن فراهم آمده است.

ایده حمایت از خوشه‌های صنعتی در کشورهای در حال توسعه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و در سند چشم انداز ایران 1404 نیز حرکت به سوی جامعه دانش بنیان و دانش محور از جمله اهداف مهم مدنظر قرار گرفته است.

در همین راستا از سال 1372 تاسیس پارکهای علم وفناوری در کشور آغاز شد و هم اکنون ایران با داشتن بیش از 23 پارک علم و فناوری در استانهای مختلف از این حیث از کشورهای مهم در منطقه و جهان به شمار می‌رود.

کد خبر 106479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز