همشهری آنلاین: آلبوم اخیر حسین علیزاده و ژوان گاسپاریان جزو 5 نامزد نهایی چهل و نهمین دوره جایزه گرمی در بخش موسیقی سنتی ملل شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، این آلبوم که "به تماشای آب‌های سفید" نام دارد حاصل همکاری مشترک علیزاده با گاسپاریان است که کنسرت آن هم دو سال قبل در کاخ نیاوران برگزار و آلبوم و سی دی آن هم از سوی انتشارات هرمس به بازار موسیقی عرضه شده است.

رقبای علیزاده در جایزه گرمی عبارتند از آلبومی مشترک از تاجیکستان و ازبکستان با عنوان «چهره نادیدنی معشوق»، « هامبو در برف» ازنواهای رقص روستایی و آیینی اسکاندیناوی ، « زنجیرهای طلایی» از هند و « متبرک» از کر کلیسایی سوتو از آفریقای جنوبی.

جایزه گرمی معتبرترین جایزه موسیقی در جهان است و از آن به عنوان اسکار موسیقایی یاد می‌شود.

پیش از این آلبوم "غزل‌دو" کیهان کلهر و نیز "فریاد"، حاصل همکاری شجریان، علیزاده، کلهر، نیز به بخش پایانی این جایزه راه یافتند، اما توفیق به دست آوردن جایزه نهایی را نیافتند.

گرمی در حال حاضر 108 رده در 30 ژانر مختلف موسیقی از سنتی تا مدرن و پاپ و جاز داردو و برندگان هر بخش هم از طریق رای دادن اعضای انجمن حرفه ای آکادمی ضبط که نهادی مدنی و پرطرفداردر صنعت ضبط موسیقی آمریکا است، برگزیدگان را انتخاب ومعرفی می کنند.

نماد این جایزه گرامافون مطلای کوچکی است که به هر کدام از برگزیدگان اعطا می شود.

مراسم گرمی امسال، 11 فوریه 2007 ( 22 بهمن ) در لس آنجلس برگزار و از طریق شبکه سی بی اس به صورت زنده پخش می شود. اولین دوره این مراسم در سال 1958 برگزار شد.

کد خبر 10693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز