عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انگیزه‌های غیراقتصادی می‌تواند عامل سرقت مجسمه‌های تهران باشد.

محمدحسین نژادفلاح در گفت‌وگو با فارس درباره سرقت مجسمه‌های شهر تهران افزود: به‌طور حتم این اقدام که مقابل چشم مردم، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری تهران انجام شده، توسط مجموعه‌ای منسجم و مطلع انجام شده است.

وی عنوان کرد: ممکن است بخواهند با این امر نشان دهند که به مسائل فرهنگی کم‌توجهی می‌شود ولی همه می‌دانند اینگونه نیست و در تهران نیز امنیت مطلق وجود دارد.

وی ادامه داد: برای بنده نیز جای پرسش است که چه عاملی می‌تواند باعث وقوع این اتفاق باشد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی باید هرچه سریع‌تر عوامل این سرقت‌ها را ریشه یابی و به مردم معرفی کنند.

از سوی دیگر، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: انگیزه سرقت مجسمه‌های تهران اقتصادی نیست. وی به فارس اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم، انگیزه‌های اقتصادی دلیل سرقت مجسمه‌ها نیست چراکه آنها ارزش ریالی قابل‌توجهی ندارند و ارزش معنوی آنها بالاتر است.

وی با بیان اینکه این امر اقدامی سازماندهی شده است، تصریح کرد: آثار فرهنگی ما ارزشمند است و حفظ آنها باید وظیفه همگانی تلقی شود. کواکبیان ادامه داد: ‌این امر با اقتدار نیروی انتظامی و امنیتی سازگار نیست و باید هرچه سریع‌تر عوامل آن شناسایی، دستگیر و معرفی شوند.

کد خبر 107031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز