سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: سارق سابقه‌دار بعد از فرار از زندان، باند زورگیری تشکیل داد

اعضای این باند که زن جوانی نیز همدست آنها بود، بعد از سوارکردن مسافران به‌خودروی خود آنها را به باد کتک می‌گرفتند و اموالشان را به سرقت می‌بردند.

شامگاه 21 اسفندماه سال گذشته مرد جوانی با سر و صورتی خون‌آلود نزد ماموران کلانتری 135 تهران رفت و از سرقت اموالش توسط زورگیران خشن خبر داد.

این مرد در تشریح ماجرا گفت: برای رفتن به خانه سوار پراید نقره‌ای رنگی شدم که 4 سرنشین داشت. هنوز مسافت زیادی نرفته بودیم که ناگهان سرنشینان پراید با تهدید چاقو و قمه سرم را به زیر صندلی بردند و مرا به باد کتک گرفتند. آنها بعد از سرقت همه پول‌ها و لوازم همراهم، مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند.

با اظهارات این مرد، تیم‌های گشت کلانتری وارد عمل شدند و با دریافت مشخصات خودروی سارقان، تمامی خیابان‌های منتهی به محل سرقت را زیرنظر گرفتند. چند دقیقه بعد ماموران موفق شدند این خودرو را در ورودی جاده مخصوص کرج شناسایی کنند اما سارقان به محض مشاهده پلیس، پا به فرار گذاشتند.

با فرار سارقان، ماموران به تعقیب خودروی آنها پرداختند و چند دقیقه بعد راننده خودروی پلیس توانست با مهارت زیاد، راه فرار متهمان را سد کند. سارقان که قصد نداشتند تسلیم شوند، این بار با پای پیاده به فرار ادامه دادند اما 2 نفر از آنها به محض شنیدن صدای شلیک تیرهای اخطار توقف کردند و تسلیم ماموران شدند. در همین هنگام یکی دیگر از سارقان که همچنان در حال فرار بود، هدف گلوله پلیس قرار گرفت و با اصابت یک تیر به پایش به دام افتاد اما چهارمین سارق توانست از دست پلیس فرار کند.

متهمان دستگیر شده به دستور دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری از مسافران اعتراف کردند.

آنها همچنین مدعی شدند که همدست فراری‌شان جوانی به نام حامد است که یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و زورگیری به شمار می‌رود. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری حامد ادامه یافت و ماموران متوجه شدند که این مرد مدتی قبل به اتهام زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بود اما توانسته بود با سپردن وثیقه آزاد شود و پا به فرار بگذارد.

مدتی بعد با شناسایی مخفیگاه آخرین عضو باند در منطقه شهریار، وی نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: بیشتر مسافرها را از میدان‌های غرب تهران سوار ماشین می‌کردیم و بعد از طی مسیری کوتاه به ضرب و شتم آنها می‌پرداختیم و اموالشان را به سرقت می‌بردیم. ما برای اجرای‌ نقشه‌هایمان علاوه بر پراید نقره‌ای، از یک پراید سفید، یک پراید مشکی و یک پیکان سفید هم استفاده می‌کردیم.

سرهنگ مهدی قزلباش -  معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران - با بیان این خبر گفت: طبق اظهارات تعدادی از مالباختگان، اعضای این باند در بعضی از سرقت‌های خود از یک زن به‌عنوان طعمه استفاده می‌کردند تا از این طریق بتوانند اعتماد مسافران را جلب کرده و آنها را به‌راحتی سوار ماشین خود کنند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری از افرادی که اموالشان با این شگرد به سرقت رفته است، خواست برای شناسایی سارقان به دادسرای جنایی یا اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 107211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز