چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

نگرانی‌ها در اقتصاد اروپا تحت‌تأثیر بحران یونان و تغییر دولت در انگلیس رکورد قیمت طلا در بازارهای جهانی را شکست این رکورد البته در نتیجه کاهش ارزش یورو بود

هر اونس طلا 75/1241 دلار معامله شد. روز سه‌شنبه بهای هر اونس طلا 1208 دلار بود.

رکورد قبلی قیمت طلا مربوط به سوم دسامبر سال گذشته میلادی است که هر اونس طلا با 1226 دلار معامله شد.  تحت‌تأثیر این تحول در بازار داخلی قیمت سکه 3 تا 4‌هزار تومان افزایش یافت. قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم صبح چهارشنبه در بازار تهران  295 هزار تومان بود.

رکوردزنی دلار در بازار تهران

اما دلار در بازار تهران دیروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. قیمت دلار صبح دیروز در بازار ارز تهران به 1034 تومان رسید. به گزارش مهر، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بازار ارز تهران تحت‌تأثیر افزایش تدریجی قیمت دلار و کاهش تدریجی یورو بوده است.

قیمت دلار که ابتدای سال‌جاری حول و حوش 1000 تومان بود، تا صبح دیروز در بازار ارز تهران به 1034 تومان رسید و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار از مرز 1050 تومان هم عبور کند.

قیمت یورو نیز پیوسته در سال‌جاری در حال کاهش بوده است؛ به‌طوری که قیمت آن از حدود 1350 تومان ابتدای سال به 1310 تومان در صبح چهارشنبه رسید. در همین حال، بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است به‌منظور صیانت از مبادلات تجاری خود و کاهش مخاطرات موجود، برای خرید و فروش ارز صرفا به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

دیروز قیمت نفت نیز تحت‌تأثیر این تحولات نوسان داشت و هر بشکه نفت خام سبک آمریکا 47/76 دلار و نفت برنت نیز 09/81 دلار معامله شد.

کد خبر 107318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز