گروه شهری: با وجود گذشت 2 ماه از ابتدای سال‌جاری، دولت هنوز مبلغ یک میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای توسعه متروی تهران را پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع اعلام کرد: کمیسیون عمران مجلس درصدد است تا پیگیری جدی را در مورد تزریق بموقع بودجه به حمل‌ونقل عمومی تهران انجام دهد.

وی گفت: متأسفانه اخبار مهمی به مجلس واصل شده که وزارت کشور هنوز هیچ اقدامی برای اجرای مصوبه مجلس انجام نداده و این در حالی است که امسال باید تلاش مضاعفی از سوی دولت برای توسعه متروی تهران صورت گیرد.

اولیاء اظهار کرد: به جای اینکه روند ریل‌گذاری در متروی تهران متوقف شود باید روند خرید واگن تسریع شود و مجلس از مسئولان وزارت کشور در این باره توضیح خواهد خواست. وی اضافه کرد:  کماکان شاهدیم که دولت در مورد بحث شهرداری‌ها به‌ویژه شهر تهران کم لطفی می‌کند و مصوبه مجلس را به تاخیر می‌اندازد.

اما یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران از شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران خواست تا روند اختصاص یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به متروی تهران را هر چه سریع‌تر پیگیری و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

مهرداد لاهوتی با اشاره به اینکه قانون مجلس پس از تایید شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید سریعا توسط دولت ابلاغ و اجرا شود، گفت: این قانون حتی از سوی دولت ابلاغ شده و وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی موظف هستند هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد کرده کمیته‌ای مشترک از مجلس، شهرداری تهران و وزارت کشور تشکیل شود تا گام به گام روند پرداخت را زیرنظر داشته باشیم تا این قانون مانند سال 87 دچار کندی و توقف نشود.

کد خبر 107378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز