شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران مدعی شد برای تغییر نتیجه بازی بارها با وی از سوی یک فرد مشخص تماس گرفته شده است

داوود رفعتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با انتقاد از رئیس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال اظهار کرد: نمی‌خواهم جو فوتبال را به هم بزنم، حالا هم چون رقابت‌های لیگ برتر رو به اتمام است این صحبت‌ها را به زبان می‌آورم. قبول دارم "عنایت" مدت زمانی در کمیته‌ی داوران زحمت کشیده اما به نظر من ضعیف‌ترین دوران کمیته‌ی داوران در زمان چهار سال ریاست او بوده است.

وی تاکید کرد: عنایت اصلا در ایران حاضر نیست و فقط برای مرخصی به ایران می‌آید! تا قبل از این‌ که او با سلیمانی اختلاف پیدا کند، سلیمانی داوران بازی‌ها را می‌چید و حالا یک داور درجه‌ی یک فعال چیدمان داوری را به عهده گرفته و عنایت اصلا حوصله‌ این کارها را نداشته و هیچ نقشی در چینش داوران که مهمترین کار کمیته است ندارد و این بزرگترین اشکال کمیته‌ی داوران است.

وی مدعی شد که در حال حاضر باندبازی و رفیق‌بازی در کمیته داوران حاکم است.

رفعتی ادامه داد: به علت اختلاف عنایت با غیاثی، رئیس کنونی کمیته از از داورانی که غیاثی با آنها خوب بود کمتر استفاده می‌کرد که این موضوع شامل من، فتاحی و برخی دیگر از داوران شده بود.

وی با تاکید بر این‌که داوری فوتبال ایران ضعیف‌ترین دوران خود را سپری می‌کند، گفت: قبل از حضور عنایت در کمیته‌ی داوران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورهای همسایه در اکثر مسابقات دوستانه و داخلی خود از داوران ایرانی استفاده می‌کردند و آن زمان مرادی، نجاتی، جعفری، افشاریان و خسروی در قطر، ژاپن و کویت سوت می‌زدند. بحرین حساس‌ترین بازی‌های خود را به مرادی برای داوری می‌داد اما چون در زمان عنایت نتوانستیم ارتباط خوبی با این کشورها برقرار کنیم داوران ما چندان در کشورهای دیگر سوت نمی‌زنند. در این مدت 4 سال فقط افشاریان، یک‌بار برای عراق، مسعود مرادی برای بحرین و مظفری برای کویت داوری کرده‌اند.

رفعتی تاکید کرد: من برای کفاشیان احترام ویژه‌ای قائلم و از او می‌خواهم که نظارت بیشتری بر کمیته داوران داشته باشد برای این‌که کمیته داوران به خوبی اداره شود باید رییسش در اداره آن حضوری فعال داشته باشد.

وی در پایان از با ادعای حضور دلالی در داوری ایران و تلاش برای تاثیرگذاری برای تغییر نتایج یک دیدار به نفع تیمی خاص، گفت: یک نفر با داورهای مختلف برای بالا و پایین کردن نتایج بازی‌ها تماس می‌گیرد، این فرد چندین بار نیز با خود من تماس گرفته اما کمیته داوران علی‌رغم اینکه او را می‌شناسد، هیچ برخوردی با او انجام نداده است. از فدراسیون فوتبال می‌خواهم فکری به حال داوری بکند تا کمی قانونمند شده و باندبازی‌ها و دلالی‌ها در آن از بین برود.

کد خبر 107475

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز