همشهری آنلاین: نخستین روز مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با کسب 2 مدال طلا از سوی نمایندگان مرد ایران به پایان رسید.

 در این رقابت‌ها که با حضور 210 تکواندوکار از 20 کشور در آستانه قزاقستان جریان دارد در وزن ششم، مسعود حجی زواره ابتدا در 3 راند متوالی مقابل آناند راجان از هندوستان با نتیجه 7 بر 1 به برتری دست یافت.

او در ادامه به مصاف بازیکوف ژادو از ازبکستان رفت و با نتیجه 9 بر 8 به پیروزی رسید تا مدال برنزش قطعی شود.

به گزارش ایپنا، حجی زواره برای رسیدن به فینال سلطان کاسیموف، تکواندوکار میزبان را با نتیجه 2 بر 1 مغلوب کرد و گام به دور آخر گذاشت.

او در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 از سد نماینده تاجیکستان گذشت. حجی زواره در حالی که یک بر یک مقابل حریف مساوی بود، در ثانیه آخر وقت قانونی با یک ضربه به صورت حریف 3 امتیاز کسب کرد و مدال طلا گرفت.

محمد باقری معتمد، قهرمان مسابقات جهانی 2009 دانمارک ابتدا به مصاف سریماسکوف از کشور میزبان رفت و طی 3 راند به تساوی یک بر یک دست یافت تا کار به راند طلایی کشیده شود. در این راند نماینده ایران با یک اخطار به برتری دست یافت.

معتمد در دور دوم با هوآنگ از چین مبارزه کرد و در وقت قانونی به تساوی 6 بر 6 رسید تا این بار هم ضربه طلایی به داد این تکواندوکار ایرانی برسد.

او در دور سوم به مصاف محمد زهیر محمد از اردن رفت و با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد تا برای کسب مدال طلا به مصاف تکواندوکار کره‌ای برود.

قهرمان جهان با غلبه بر کینگ سو از کره جنوبی با نتیجه 3 بر 0 به عنوان قهرمانی دست یافت.

سوسن حاجی پور و پریسا فرشیدی هم 2 مدال برنز برای ایران به دست آوردند.

کد خبر 107894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز