همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه روش فعلی دفن زباله غیر بهداشتی است، تصریح کرد:

کمیسیون کشاورزی مصمم است دفن زباله را در سالهای اجرای برنامه پنجم ممنوع کند.

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر به دفن نادرست زباله ها و پسماندها اشاره کرد و گفت: روش کنونی دفن که گفته می شود بهداشتی است، باعث آلودگی خاک و آب و در نتیجه تخریب محیط زیست می شود.

وی افزود: زباله ها و پسماندهای خانگی، بیمارستانی و صنعتی از جمله موضوعات در زمینه محیط زیست هستند که باید چاره اساسی برای آنها اندیشیده شود، اما پاکسازی محیط از زباله ها به این معنا نیست که آب و خاک را آلوده کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: امروز یکی از خسارتهای زیانبار دفن زباله این است که این دفن به هیچ عنوان بهداشتی نیست و می بایست به روشهای دیگر و جدیدتری زباله ها را بازیافت و امحا کرد.


رجایی به شیوه جدیدی از کمپوست زباله تر اشاره کرد و افزود: روشهایی که اکنون برای دفن زباله  بکار گرفته می شود مکانیکی و با استفاده از زباله سوز است که نتایج مثبتی به همراه نداشته است.


وی افزود: بر همین اساس یکی از مصوبات کمیسیون کشاورزی مجلس در برنامه پنجم توسعه این است که دفن زباله با روشهای مرسوم ممنوع شود و دیگر در کشور موضوعی به نام دفن زباله نداشته باشیم.


به گفته رجایی، اگر این طرح به تصویب مجلس برسد، جزء تکالیف دولت در برنامه پنجم می شود و ملزم به اجرای آن خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس همچنین به زباله های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این زباله ها نیز برای محیط زیست خطرناکند و باید چاره ای برای آنها اندیشید

کد خبر 108296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز