نمایندگان مجلس شورای اسلامی 19 خرداد با حضور در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند

همچنان‌که مجلس، جلسه علنی روز سه‌شنبه را به‌دلیل دیدار با رهبر معظم انقلاب در ساعت 10 صبح تعطیل کرده بود، 19 خرداد نیز نمایندگان مجلس به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، جلسه علنی را زودتر از موعد تعطیل کردند و با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب،  به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرده و با آرمان‌های امام بزرگوار تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز چهارشنبه 19 خرداد ماه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با اهدای تاج گل به مرقد مطهر نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام و با آرمان‌های آن امام بزرگوار تجدید بیعت کردند. در این مراسم سید علی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب به همراه محمد علی انصاری رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، به استقبال رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفتند.حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در این مراسم حضور نداشت.

 بهترین شاخص

در حاشیه این مراسم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: کسانی که می‌خواهند به افکار امام(ره) چنگ بزنند باید اطمینان قلبی داشته باشند که راه امام(ره) همان طریقی است که مقام معظم رهبری پیش روی ملت باز می‌کند.

لاریجانی این راه را دارای ویژگی‌هایی نظیر استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، زندگی با کرامت و معنویت داشتن، ظلم‌ستیزی و نظایر آن توصیف کرد و گفت: همه‌ اینها از ویژگی‌های فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و در افکار ایشان تبلور یافته و توصیه‌ای که در تفکر شیعه مبنی بر پیروی از راه امامت و ولایت وجود دارد در واقع همان طریقی است که انسان را به سعادت می‌رساند.

احترام به 72 تن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تجدید عهد با بنیانگذار کبیر انقلاب، بر   مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حاضر شدند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با حضور بر مزار آیت‌الله طالقانی و مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب با اهدای تاج گل نسبت به مقام والای این شهیدان انقلاب ادای احترام کردند. همه‌ساله پس از هفتم خرداد که به نام روز مجلس در تقویم کشورمان شناخته می‌شود و سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور می‌یابند و با آرمان‌های آن امام بزرگوار تجدید میثاق می‌کنند

کد خبر 109353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز