جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

انتظار هواداران آرژانتین برای دیدن نمایش ستارگان این تیم به‌ویژه مسی به پایان می‌رسد.

آرژانتین به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و قوی‌ترین تیم گروه B در نخستین بازی‌اش با نیجریه روبه‌رو می‌شود.

پس از صعود دشوار به جام جهانی که با پیروزی مقابل اروگوئه به دست آمد، مارادونا در این بازی می‌خواهد ثابت کند که تیمش در این مدت توانسته تا حد یک مدعی ارتقا پیدا کند ولی نیجریه هم که پس از جام ملت‌های آفریقا لارس لاگربک سوئدی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده، حریف آسانی نخواهد بود.

مارادونا که علاقه زیادی به استفاده از آرایش 2-4-4 داشت، در آستانه نخستین بازی تیمش تصمیم گرفته که از یک مهاجم بیشتر استفاده کند؛ دلیل اصلی آن هم‌ مهاجمان آماده زیادی است که در اختیار دارد.

بدین‌ترتیب توز هم در کنار مسی و هیگواین در خط حمله بازی می‌کند. اوتامندی، مدافع راست تیم روی نیمکت می‌نشیند و گوتی یرز یک خط عقب نشینی می‌کند. گابریل هاینتزه، مدافع چپ تیم درباره این‌جا به جایی‌ها می‌گوید: «فکر می‌کنم ما همیشه با 4مدافع بازی کنیم و گوتی یرز احتمالا بیشتر به دفاع کمک خواهد کرد. »

آرژانتینی‌ها انتظار بالایی از تیمشان دارند؛ به‌ویژه از مسی که در تیم ملی نتوانسته نمایش فوق‌العاده‌اش در بارسا را تکرار کند. ولی پزشک آرژانتین نگران است که خستگی ستاره این تیم روی عملکرد او تاثیر بگذارد.

سینیورینی می‌گوید:« او با خستگی به جام آمده و بازگرداندن او به آمادگی آرمانی غیرممکن است. برگزارکنندگان تنها نگران کنترل دوپینگ هستند ولی برایشان مهم نیست که یک بازیکن در سال، 70 بازی انجام دهد. » مسی به‌دلیل مصدومیت جزئی زانو در بازی دوستانه مقابل کانادا (تنها بازی تدارکاتی آرژانتین) بازی نکرد.

او اما در آستانه بازی مقابل نیجریه خستگی‌اش را کتمان می‌کند: «فتح جام جهانی با هیچ‌چیزی قابل مقایسه نیست. فکر می‌کنم در بهترین دوران فوتبالم هستم. تیم هم در شرایط بسیار خوبی است. ما در این مدت در کنار هم بوده‌ایم و حالا تنها باید قهرمان شویم؛ چیزی که برای آرژانتین یک وظیفه است.»

مسی در مورد انتظارات بالایی که از او می‌رود، اضافه کرد: «هیچ کس به تنهایی برنده نمی‌شود و من هم نمی‌توانم به تنهایی جام جهانی را ببرم. حتی در بارسا هم به تنهایی کاری انجام نمی‌دهم. اینجا هم همین طور است، باید بتوانیم از بازیکنان بزرگمان نهایت استفاده را ببریم. »

بر خلاف آرژانتین که هیچ مصدومی ندارد، نیجریه در آستانه شروع جام، میکل،  ستاره تیمش  را از دست داد. آیگبنی دراین مورد می‌گوید: «او بهترین بازیکن تیم ماست ولی تیم ما هنوز کیفیت بالایی دارد.»آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی 2002 هم با نیجریه روبه‌رو شد که توانست به پیروزی یک بر صفر برسد.

تنها بازماندگان آن بازی ورون و نوانکو کانو هستند. ورون که برای بازی در جام جهانی 2006 دعوت نشده بود، در 36 سالگی یک بار دیگر نقش بازیساز تیمش را برعهده خواهد داشت. کانو اما بازی را از روی نیمکت شروع می‌کند.

با وجود این، مهاجم باتجربه نیجریه امیدوار است که هم‌تیمی‌هایش انتقام شکست 8 سال پیش را بگیرند: «منتظر یک بازی جذاب هستم و می‌دانم که نتیجه بازی می‌تواند رده‌بندی نهایی گروه را تعیین کند.

بازی اول همیشه مهم است. ما برای این بازی آماده‌ایم و نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا همه امتیازات را بگیریم. فشار در این بازی روی آرژانتین است و ما می‌توانیم روی بازی تمرکز کنیم.» کانو جزو تیمی بود که در المپیک 1996 آتلانتا توانست با شکست برزیل و آرژانتین به مدال طلا برسد.اما  مارادونا روز پنجشنبه مدعی شد که از هیچ تیم آفریقایی نمی‌ترسد: «ما باید نگران بازی دوم باشیم چون فکر نمی‌کنم آرژانتین مغلوب نیجریه شود.»

کد خبر 109419

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز