مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان رسیدگی به لایحه‌ تخلفات رانندگی مقرر کردند

درصورت عدم‌ عبور عابران پیاده از نقاط خط‌کشی شده و تصادف با وسیله‌ نقلیه، راننده مشروط به اینکه تمامی‌ مقررات را رعایت کرده باشد، مسئولیتی ندارد.

بر اساس این مصوبه در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده، علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است، عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی مصوبه در محل از نقاط خط‌کشی شده، گذرگاه‌های غیرهم‌سطح و مسیرهای ویژه استفاده کنند.

بر این اساس هر‌گاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، درصورت تصادف با وسیله‌ نقلیه، راننده مشروط به اینکه تمامی مقررات را رعایت کرده باشد، مسئولیتی نخواهد داشت.

عدم‌مسئولیت راننده مانع از استفاده مصدوم یا وارث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد.نمایندگان مجلس همچنین مصوب کردند که رانندگان نیز موظفند درصورت عبور عابر پیاده از محل‌های تعیین شده با فاصله‌ای که به وسیله خط‌کشی پشت مسیر ویژه مشخص می‌شود، توقف کامل کنند؛ در غیراین صورت برای آنها مبلغ 200‌هزار ریال قبض جریمه صادر می‌شود.

بازدارندگی لایحه اصلاح قوانین رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه می‌تواند بازدارندگی لازم را به‌وجود آورد.

سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه  جلسه دیروز مجلس گفت: قوانین کنونی مربوط به راهنمایی و رانندگی متعلق به سال‌1350 است و به همین دلیل با شرایط امروز کشور که تعداد زیادی خودرو وارد ناوگان حمل‌ونقل کشور شده، همخوانی ندارد.

مؤمنی تأکید کرد: با بازنگری که در مجلس در این قوانین صورت گرفت بازدارندگی لازم انجام شد و به‌نظر می‌رسد که این مصوبه مجلس می‌تواند در افزایش امنیت رانندگی در کشور مؤثر واقع شود.

مؤمنی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با مکلف کردن سرنشینان خودروها به استفاده از کمربند ایمنی صندلی عقب ماشین و لزوم سوار‌کردن 2‌سرنشین در صندلی‌های عقب گفت: ما این بند را به‌گونه‌ای اجرا نخواهیم کرد که اسباب زحمت مردم و عامل ناخرسندی آنها شود و برای اتخاذ هر تصمیمی ابتدا در رابطه با زیر‌ساخت‌های آن اطلاع‌رسانی خواهد شد و سپس برای اجرا به ماموران ابلاغ می‌شود.

کد خبر 109773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز