چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزییات میزان پاسخگویی و تعداد سوالات کنکور 89، گفت:

زمان پاسخگویی و سطح دشواری سوالات کنکور امسال نسبت به سال گذشته یکسان است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به تفاوت‌های کنکور امسال نسبت به دوره گذشته، گفت: در کنکور 88 داوطلبان دو پاسخنامه عمومی و تخصصی دریافت می‌کردند که امسال بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، فقط یک پاسخنامه دریافت می‌کنند.

وی افزود: در کنکور سال گذشته گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی دو دفترچه تخصصی دریافت می‌کردند؛ ولی در آزمون امسال هر گروه آزمایشی فقط یک دفترچه تخصصی دریافت خواهد کرد.

خدایی با بیان اینکه سوالات آزمون عمومی واختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی چهارگزینه‌ای است،خاطرنشان کرد: سوالات دقیقا از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی طراحی شده است.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه مهلت پاسخگویی به سوالات همانند سال گذشته است، خاطر نشان کرد: چیدمان سوالات این دوره از آزمون بر اساس طرح شخصی سازی نسبت به دوره 88 متفاوت است.

وی با بیان اینکه کلیه داوطلبان باید به سوالات دفترچه شماره یک یعنی دفترچه سوالات عمومی پاسخ دهند، اظهارکرد: تعداد سوالات دروس عمومی کنکور 89 شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی هر کدام 25 سوال است که داوطلبان باید در 75 دقیقه به آنها پاسخ دهند.

خدایی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در دفترچه اختصاصی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی در 175 دقیقه پاسخ دهند.
وی ادامه داد: برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی هم یک دفترچه اختصاصی در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید به 25 سوال زمین شناسی در مدت زمان20 دقیقه پاسخ دهند و برای مدت پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 3 با 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست شناسی،30 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی، 155 دقیقه و برای 20 سوال بهیاری ویژه بهیاران شاغل دارنده دیپلم بهیاری 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تعداد سوالات در گروه آزمایشی علوم انسانی، گفت: برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی هم یک دفترچه برای پاسخگویی به 20 سوال ریاضی و 15 سوال اقتصاد 35 دقیقه و برای پاسخگویی به 30 سوال زبان و ادبیات فارسی، 20 سوال زبان عربی، 30 سوال تاریخ و جغرافیا،20 سوال علوم اجتماعی، 25 سوال فلسفه و منطق و20 سوال روانشناسی 130 دقیقه و 20 سوال اصول و عقاید و فقه ویژه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام جدید 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، همچنین در گروه آزمایشی هنر، برای پاسخگویی به30 سوال درک عمومی هنر،30 سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک 65 دقیقه و برای 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد 100 دقیقه در نظر گرفته شده است.

خدایی تصریح کرد: داوطلبان می‌تواند به70 سوال زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه و آلمانی) در 105 دقیقه پاسخ دهند.

 وی با بیان اینکه در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی یک نمره منفی منظور می‌شود، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا داوطلبان اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوالهای بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد.
خدایی افزود: اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به یکسان بودن سطح دشواری سوالات نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: در این دوره نیز همانند سال گذشته سوالات مفهومی طراحی شده است.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر ارتقای مسائل امنیت و حفاظت آزمون خاطر نشان کرد: با استفاده از نکات سالهای گذشته سیستم امنیت این دوره نسبت به دوره‌های قبل ارتقا یافته است.

کد خبر 109828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز